söndag 13 mars 2011

Första löprundan o 4 dagar i Rockesholm

Har varit utanför allt som har med kommunikation att göra med omvärlden under 4 dagar. Inget trådlöst nätverk och knappt kontakt med mobil. Det har varit otroligt sköna dagar men tuffa känslomässigt.
En vacker plats mitt ute i skogen ingenstans känns det som. Man rycker nästan till när en bil far förbi.
Rockesholm ligger mitt ute i skogen mellan Nora och Grythyttan. Det är ett behandlingshem för beroende av olika slag.

Mellan åren 2004 och 2006 jobbade jag i ett projekt på NBV som berörde grupper inom missbruk vilket gav mig en helt ny bild av det andra livet. Man går inte oberörd genom livet efter att ha fått ynnesten att jobba på detta vis. Många tankar funderingar och frågor som man ställs inför.
Nu fick jag möjligheten att få vara med under dessa 4 dagar på ett anhörighetsprogram för att själv kunna förstå lite om mig själv och jag tackade självklart inte nej till detta erbjudande.

Rockesholm är en gammal bygd med kraftstation och vacker natur som ligger mellan Nora och Hällefors. Mellan Karlskoga och Hällefors beroende på vilken väg man tar.

Här är Sjövillan där vi har tillbringat dessa 4 dagar förutom lunchen som vi intog i Stora husets matsal. Det har funnits tid till att tänka, att gråta, att njuta av naturen och framför allt av gemenskapen med övriga gruppdeltagare.

Tack till : Sandra, Jorma, Göran, Laila, Jerry, Lena, Laila 2, Stefan, Sputnik och framförallt Marianne som har sett till att allt detta har fungerat hela tiden.



Vi fick några otroligt vackra dagar med sol och våren är verkligen på väg. Man hör hur det droppar från taken och isen släpper på vattendrag.

För övrigt under den här veckan så har jag hunnit med en del intervjuer innan jag for hit. I måndags var jag på Liljeholmen som jag redan skrivit om. Tisdagen var jag först till Sundbyberg till Xpeedio/Xperts och tog en skön promenad dit o tillbaka. Sen ut till Täby igen för träff nummer 2 sammanslaget med lunch på Marval.
Senare på em var det dags att ge sig ut till Kista för att besöka kunden för intervjun jag gjorde på Liljeholmen på ISS Mayday. Full dag med andra ord.
Avslutade dagen med att träffa en gammal bekant från Örebro. Susanne och några vänner till henne. Fikade gott i gallerian. SEN fick jag äntligen åka mot hemmet och packa färdigt för resan till skogen.

Kolla in vattendroppen! Man blir riktigt varm i kroppen av detta vårtecken.

Efter alla dessa intervjuer så blev jag då uppringd då det fanns mottagning och erbjuden 2 av dessa jobb. Det i Kista och det i Täby. Plus ett annat deltidsjobb i Huddinge. Nu blev det svårt. Men under veckan som kommer så får jag ta lite mer beslut. Vet dessutom att Skanska hört av sig till en av mina referenser så vi får väl se vad som händer där också.
Spännande är det i alla fall. De flesta jobb jag sökt är supporttjänster. Återkommer med vad som händer och sker.

Lördag när allt detta var över så for jag in till Nora för att hinna umgås med 2 av de 3 barnbarn jag har där.

Jag rövade bort dessa 2 kusiner och gick till Da Capo café i Nora. Festis, chokladboll, banankaka mm slank ner i magen. Lite bus och glada skratt.

Efter att fikat så var det lekparken i Skolparken som lockade. Rutschkanan, gungor mm. Härligt att se.

Plask i vatten hör väl våren och barn till.

Efter en timme utomhus så var det dags att gå hem med våta fötter och kalla fingrar.

Köra bil och en massa tåg på bilmattan och bygga ihop tågsetet var en del av leken.

Sen kan man ju leka med bondgården. Hästar, kor och får.

Lite mamma och pappa o barn kan man också försöka med även om det var den lilla tjejen som ville leka mer sånt och klä dockorna medan pappan fick jobba o rita.

När Pippi huset......

..... och Pippibåten var färdiglekt så var det självklart dags för att KOLLA på Pippi också. Vi hann se en hel del innan föräldrar kom hem igen. Jag lämnade Nora och drog mot Stockholm efter att ha fått massor av ny energi och härliga goa timmar.

Avslutar med några viktiga ord:

- Det viktigaste först
- En sak i sänder
- Ta det lugnt
- Gör det enkelt
- Lev och låt leva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar