tisdag 29 mars 2011

Hört på Tunnelbanan

Jösses får man aldrig vara riktigt frisk?
Ska egentligen inte klaga men jag hoppas att det här är en snabb omställning efter flytten och att mina luftrör lär sig att acceptera denna fuktiga skitiga luft för annars går jag snart under.
Mindre kul att börja nytt jobb och bara vara sjuk!

Nu har jag försökt med allergimedicin, tom varit till tandläkare för att försöka få bukt med en rotfyllning om det kunde vara tanden som varit härden till allt det onda men så verkar inte fallet vara. Blev bara fattigare men i o för sig så får jag ju en hel tand också.

Passerade denna vackra staty vid Råsunda fotbolls stadion. Vaktar mäktigt och trofast utanför. Får även lite värme från vårens solstrålar.

I fredags var jag på KiroSTHLM och fick behandling av Stefan. På tunnelbanan tillbaka så satt jag strax bakom några herrar i medelåldern, alltså inga 20 - 25 åringar. Först satt de och diskuterade halvvuxna barn osv men kom snart in på ämnet väntande barn. Då blev jag lite nyfiken och lyssnade. De satt faktiskt och diskuterade sina fruars illamående och hur de kräktes och mådde psykiskt osv osv. Sen gick diskussionen över på lägenheter varav en hade en 5a och tyckte att NU när de skulle bli en till i familjen, de var 2 vuxna innan och ett barn, ja då skulle de verkligen behöva hitta något större och på annat ställe.
Bromma vore absolut inte helt fel eller runt om där. Den andra mannen grymtade lite lätt att ja ja, vi som har en 3a och är 2 vuxna och 2 barn, MEN vi ska ju flytta till större i höst i alla fall.
Lite kul o intressant att lyssna på vad männen diskuterar efter arbetets slut.

Snön kom som väntat också i en omgång till vilket gjorde att premiären med racern fick ställas in några dagar till. Frågan är om min kropp o jag kommer att orka 20 milare på lördag från Tumba eller om jag ska hoppa över det helt och hållet. Vi får se hur resten av veckan ser ut.
Tandläkare i morgon onsdag igen men en vanlig undersökning. Tvätt tid på torsdag morgon och på fredag fyller hjärtat jämna år. Så nog finns det att göra om man bara vill. :0)

Dagens välkomna ord

Jag hoppas att du alltid
har plats i ditt hjärta
för ytterligare
en vän
"Pam Brown"

1 kommentar:

  1. Dagens tips:
    AIDS-Loppet som är den 22 maj på Gärdet, Stockholm. Det kostar 150kr att delta och avgiften går oavkortat till UNICEF.

    Förutom loppen i sig är det lite folkfestkänsla med uppträdanden och mingel. Man kan springa 5 km eller 10 km.
    Spana in mer på http://www.aidsloppet.se

    mvh
    Susanna

    SvaraRadera