lördag 26 mars 2011

4 mil cykel runt stora staden Stockholm

Blev väckt runt 06.00 av gubben som redan var uppe. Han trodde bara att jag sov men si det gjorde jag icke.
Klev upp och klädde på mig och när han var klar med allt så skjutsade jag bort honom till Täby där de skulle samlas för årets riktiga första 20 mil randonneur. Jag avstod denna gång så han kunde få chansen att få köra med de stora pojkarna och slippa släpa på mig. Dessutom tyckte jag det var alldeles för kallt att ge sig iväg så långt och sen hittar jag inte heller. Läste på en av cyklisternas twitter att de hade cyklat lite fel på slutet och då är det folk som hittar och har kört denna bana flera ggr.

Stack iväg ut själv på en liten cykeltur för att se hur långt det är runt Stockholm innanför vattnet.
Sundbyberg, Ulvsunda, Alvik, Tranebergsbron, Rådhuset, Slussen, Djurgården, Djurgårdsbrunn där det blev ett kort fikastopp med en macka. Fortsatte sen förbi kaknästornet ut på Gärdet förbi Lidingöbron genom Hjorthagen, Järva, Solna och tillbaka till Sumpan.
En effektiv cykelrunda på 4 mil och lite drygt 2 timmar och 20 min.
Nu dags att hämta hem den frusne cyklisten från Täby igen. Fick förvarning om att runt 17.30 trodde han att han skulle kunna nå slutpunkten igen.

Njut av denna underbara helg. Förresten så tror jag att det är allergisk reaktion jag fått för när jag började med allergitabletterna så blev jag lite bättre.

Dagens goa ord

Lycka är en känsla av familjegemenskap...
Här finns en samvaro man nästan kan ta på,
en varm atmosfär som sprider sig i rummet.
"Susie Greenaway 14 år"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar