fredag 4 mars 2011

Besök på Ryggassist

Jo men jag glömde ju visa de fina fönster som finns i trappen till RIssne VårdCentral! Allt blir liksom lite roligare om man ska på tråkiga besök om det finns något som livar upp lokalerna.

Häst och Fjärilar

Idag var det dags för ett besök på Ryggassist. SÅ skönt det skulle bli. Laddade med kameran blev riktigt ledsen när jag klev ut och det i princip regnade! Det var ju inte vad jag hade väntat mig alls. Hoppade av T-banan vid Fridhemsplan och tog en kortare promenad över Barnhusbron till Wallingatan. Rekommenderar verkligen dessa killar och tjejer för att få behandling på ett bra sätt. Jag fick akupunktur, massage och kiropraktik. Det behövde verkligen min kropp och själ.

Passerade den otroligt vackra byggnaden som Stockholm Vatten har sina kontor i.

Från bron ser man ut över en hel del av tågnätet vid Stockholms Centralstation. Många spår och ett o annat tåg som passerar här dagligen.

Efter massagen så tog jag en promenad upp till Janne på Norvelo för att se om han hade fått in cykellås som han väntade in. Men icke sa nicke. Passerade i alla fall dessa 2 mjukisdjur som stod utanför en barnaffär. Tjena Tiger o Nalle Puh!

Astrid Lindgrens Terass passerades också i Vasaparken.


Visst blir man lite sugen på blåbärs kexchoklad när man ser dessa gigantiska skyltar vid tunnelbanorna?
Hoppade av vid Rissne och handlade med lite mat och hämtade ut nyklackade kängor. Väl hemma påbörjade jag kycklinggryta med cocosmjölk, champignoner, gul o grön paprika, lite grädde, grönsaksfond, vitlök och gul lök. Paprika krydda, svartpeppar och salt.
Det blev riktig mumma det tillsammans med ris och lite jordnötssås.
Mör i kroppen och inte gjort så mycket under dagen så blir det en slapparkväll i soffan. DET kan behövas och jag VET att jag är värd det.

Önskar er alla en riktigt underbar helg. Njut av den och gör något för dig själv!

Dagens ord

Att dela lycka och vänskap

Delad glädje
är dubbel glädje
"Lord Byron"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar