onsdag 16 mars 2011

Cykeltur till Täby, MTB mm

Söndagen skulle bjuda på fint väder och vi bestämde oss för att ta en cykeltur för att testa min eventuella cykelväg till Täby, Marval - IT Service Management System. Det där med vädret, ja fint blev det inte men det var skönt ändå. Grusigt, blött och lerigt med is. Tur man hade dubbar på! Lite trasslig väg dit och det tog ca 1 timme. Tog en paus på underbara Viggbyholms stationscafé. Vit moccalatte med en hallonpaj med vit choklad blev det för min del. MUMS! Tack Anders o P-G för att ni tog mig med dit! Vi tog en helt annan väg hem som kändes mycket mycket snabbare men den tog lika lång tid. Efter cykeltur och mat blev det en skön bastu och lite film tajm.

Ja vaknar man vid 6 tiden en måndag så kan man ju lika gärna kolla om tvättstugan är ledig och den turen hade jag ju absolut. 5 maskiner hann det bli. Intervju steg 2, förr ISS Mayday, i Kista klockan 14 och sen hem. Kände mig hängig under dagen, lite ont i halsen IGEN och det kryper i kroppen. Vill inte vill inte... Slutade ju med penicillinet omg 2 i lördags. Sushi senare på kvällen. Mums! Naturligtvis en film senare.

Vaknade vid 2 tiden på natten och förstod att nu är det kört. Dags för UVI den här gången istället. Bara att uthärda tills VC öppnar så man kan beställa en tid. Timmarna går sakta när man nästintill klättrar på väggarna. Fick en tid 11.30 och nytt penicillin igen. Ja ja ja ja ja Låt mig vara sjuk nu en tid men sen frisk istället.

Våren är på väg i alla fall då de första vårblommorna vågar visa sig. Underbart mysigt! Typiskt att ha en klipptid vid 17 en sån här dag men återigen det var bara att bita ihop. Blev så nöjd efter färg och fix i håret. Kunde inte bli bättre. Holland Hair på Lindhagensgatan. Mitt i natten skulle sen Rebecha hämtas upp på centralstationen. SJ försenat med bara 20 min så det var lugnt. Lite elfel så loket hade dåligt ljus mm.

Bilderna med de härliga spelarna på vikt aluminiumplåt är från Stadshagens T-bana.

Onsdagen 16 mars blev en softdag på Kista Galleria och lite samvaro. Ny kökskran installerad och ett beslut taget med jobbet. Jag kommer att ta jobbet på Marval där jag ska jobba med support för ett ärendehanterings system och vara behjälplig på kontoret. Tids nog kommer även utbildning in när jag har lärt mig systemet. Ska bli spännande och trevligt! Here I Come! Rebecha snodde bilen för att passa på att åka upp till Nora / Örebro o hälsa på småbarnen och syskon plus vänner. Tack alla ni för att ni finns och för all stöttning när det gäller jobbsökande och medkänsla. Njut av resterande dagar så är snart helgen här. Jag har tagit en riktig sköta om Mona vecka. Frissan igår tisdag. Kiropraktik och fixa naglar i morgon plus ett möte med Trygghetsrådet. På fredag akupunktur och läkarbesök. DET är jag VÄRD och alla ni andra också såklart!


Tänkvärda ord

Flickan är fyra år.
Hon leker på husets baksida.

Hon ser inte ensamheten just då i sin fantasivärld
där hästar och elefanter har sin givna plats.

Nu ser jag ensamheten

i mina bilder

från barndomen.

Jag bar den
som ett ok

utan tyngd,

knappt synlig,

och möjligen
var det där
i det höga gräset
på husets baksida den föddes;
känslan
av ständig ensamhet
"Åsa Jinder"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar