torsdag 24 mars 2011

3 mil på Järvafältet med kedjebrott

Gav mig av ut på Järvafältet för att reka lite hur det såg ut med snö och isförhållanden. Det var verkligen blandat underlag med is på vissa ställen, snö, vatten och grus men helt okey i alla fall.
Just vid den här korsningen är det riktigt trevligt. Det finns en härlig grillplats om man vill utnyttja den och det brukar gå hästar i hagen bredvid.

Här får man dessutom göra vägval. Korta rundan på ca 3 mil, mellanrundan eller långa rundan över Sigtuna. Jag tog korta idag fast det finns naturligtvis kortare om man vill.
Det blev en ganska tuff resa med hårda vindar men riktigt riktigt skönt kan jag säga. Hade ju inte motvind hela tiden. Fick bara ta andra vägval mot vanligt men jag är glad och stolt att jag i alla fall hittade tilbaka.

Kanske 10 min promenad hem så brast kedjan i uppförsbacken. Tur det hände där och inte tidigare för då hade jag nog fått ett totalt raseriutbrott. Nu var det bara att använda benen till att gå hem.

Man kan ju undra om gamla kärringar som jag ska ge sig ut på såna här turer och skita ner sig ordentligt. Men men vad gör väl det? Det är skönt och underbart att få cykla i skogen faktiskt. Då menar jag inte ute i fri terräng utan på grus skogsvägar eller liknande. Testa om ni får chansen till det. Hör av er om ni vill hyra och testa cyklar jag har lite kontakter. Jag kan även följa med på en guidad tur om ni vill.
Väl hemma blev det badrumsstädning. Inte lika kul men enkelt i samband med dusch.

Dagens ord

Vi delar
alla samma liv.
Precis som blodet
flyter genom dina
ådror är vi bundna
till varandra.
Njut av denna
gemenskap!

"Pam Brown"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar