lördag 26 februari 2011

Premiär för cykeltur med dubbdäck

Äntligen har jag testat vintercykling med dubbdäck. Var en helt annan känsla än att cykla med racer / MTB med vanliga däck. Lite jobbigare då man suger fast på ett annat sätt i underlaget men bra cykel med bra växlar så fungerade även det. Lite fegcykling i början innan jag hittade rätt grepp med allt nytt och vågade lita på att det skulle greppa.
Har blivit lite tuffare i Stockholmstrafiken och vågar trampa på fast det finns bilar runt omkring. Slaskigt o nollgradigt gjorde att det stänkte en hel del men men sånt får man ta.
Var in till NORVELO en sväng och jag ska aldrig mer titta i cykelkataloger för jag hittade en dröm. Jooooo, man ska ha drömmar även om dom aldrig går i uppfyllelse.

Det blev en tur till stan och fika på Kofi Café på Birger Jarlsgatan. Halloncheescake och Vaniljlatte för min del och Espresso o Semla för Ari.
En tur för regeringskansliet via Piperska Muren hem sen.
Bilden visar ingång bredvid StockholmsTingsrätt.

Väl hemma så blev det lite soppa och baguetter och sen en varm skön bastu. Kvällen få senare avslutas med en bra film och förhoppningsvis skickar min vän lite sömnenergi till mig så jag får sova efter i princip 3 sömnlösa dygn för nu behövs det verkligen!

Goda ord!

Till det mest tragiska när det gäller människan hör
att vi väntar med att leva.
Vi drömmer om guld och gröna skogar
någonstans borta i horisonten
istället för att varje dag
njuta av blomsterprakten utanför vårt eget fönster.
"Dale Carnegie"

Läste någonstans även följande:
Med kärlek och vilja kommer man långt i livet!

2 kommentarer:

  1. Hoppas att du har fått sova i natt!

    Katten väckte mig kl 5, jamade ihärdigt, så då var det bara att pallra sig upp.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Godmorgon
    Jo 4 timmars sömn blev det nog ungefär. Bättre än ingenting :D

    Ja katter de lever sitt eget liv dom också.
    Ha en underbar söndag vännen.
    Kram

    SvaraRadera