tisdag 22 februari 2011

Gamla fina hissar på Karlavägen 22 feb

Klockan 09.00 skulle jag infinna mig på Karlavägen 5 på PAF rekryteringskontor för en intervju. T-banan från Rissne till Fridhemsplan byte till gröna linjen och hoppa av på Rådmansgatan för promenad resten. Skapligt kallt ute men en riktigt fin och skön dag såg det ut att bli.
Gamla fina hissar i ett gammalt hus.

Bakom detta hus fick jag guidat att Lärkstaden låg. Från början som en stad i staden med villor. Återigen mycket historia och gamla byggnader.


När solen sken och det var vackert ute så tog jag och promenerade Karlavägen, Birger Jarlsgatan, Regeringsgatan fram till Jakobsgatan där jag skulle in och lämna ett underlag till Trygghetsrådet TRR.

Passerade gamla anrika NALEN som är känd för de flesta som har haft sitt uteliv förr i Stockholm. Det är fortfarande en fest, konferenslokal med restaurang.

Efter Trygghetsrådet så var målet Sundbyberg och Arbetsförmedlingen. Passerade Kungsbron och gick efter vattnet mot Sumpan. Visst är det vackert? Kungsholmen med sån stillhet och på andra sidan vattnet all rusningstrafik.

Här framme vid övergången mot Solna. Bällstaån som rinner under bron.

Så här ser tiderna och priserna ut för vägtullarna i stan.

När jag närmade mig Huvudsta så snöade det ordentligt. Vackra stora snöflingor som föll ner. Vackert vackert. Det gav sig sen efter någon halvtimme så det var ingen fara.
Dagen bjöd på en fin och härlig avslappnad intervju för ett företag som jag skulle kunna tänka mig att arbeta på då det är en helt ny tjänst bla så man kan nog forma den så den blir bra.

Lyckord

Det är svårt för oss stackars varelser
att acceptera vårt öde.
Först ska vi leva
och sedan ska vi dö.
Det vi fyller tillvaron däremellan med
är allt vi har....
"Gilda Radnor"

I morgon ska jag få träffa underbara Mariana. Ser jag verkligen fram emot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar