söndag 13 februari 2011

10 km längdskidor premiär Ursvik

Pinsamt att säga mycket pinsamt. Men som gammal fd mycket gammal skidåkare så har jag först idag tagit premiärturen på skidor för året. 10 km kastade jag mig ut på. Underbart. Massor av folk och faktiskt riktigt kul att få åka om några och inte BARA bli omkörd. :0)
Men som vanligt så tror man att det här är ju ingen match och startar i alldeles för högt tempo... Puhhh man rasar snabbt ner och funderar på om armarna blev kvar hemma... ???

Kondition och styrka i benen finns, absolut men resten!! Ryggen, armarna och det där sk kalla flåset... Men det var kul! Skitkul om jag får använda sånt språk i min egen blogg.

Nu är jag laddad för fler turer under veckan så det är bara att hoppas att det blir finväder hela veckan. Läser överallt att det tydligen är kallt idag men det låg runt -8 när jag gav mig av och väl hemma runt -4 så det är väl ganska perfekt egentligen.

Lite kul sen i målområdet då jag sprang på folk från Molkom. Världen är då bra liten. De visste i alla fall vem brorsan var. :0)

Nu ska det bli dusch och vänta in gubben som trodde hans kulle vara hemma före mig när han gav sig ut på en cykeltur istället.
Jag är nog inte så tuff i morgon)

En liten bild hur jag ser ut efter frissan.... Inte så bra men en hint i alla fall.

Man kan ju inte göra så mycket åt objektet direkt men min nya färg är således mörkare. FAKTISKT så är det väldigt lik min ursprungliga färg från förr...

Lyckobokens dagliga ord

Det finns två sätt
att leva livet på.
Det ena innebär att
det inte finns några
mirakel och det andra
som att allt består
av mirakel.
"Albert Einstein"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar