onsdag 9 februari 2011

Att leva som ett proffs och hinna träna ???

Lilleman är bra mycket bättre idag än vad han var i måndags. Lite trött här men sova skulle vi nog inte göra riktigt riktigt ännu. Vi hade en trevlig fm och busade runt en hel del. Lekte käkade och busade innan han till slut somnade strax innan mamma kom naturligtvis.

Att TRO att man har ledig tid när man är arbetsbefriad och försöka hinna en hel del... Hmmm ja det ser bra ut på papper osv osv och i huvudet innan man står där. Det finns så mycket annat som måste göras också. Skriva in sig på alla dessa bemanningsföretag och rekryteringsföretag som finns. Se till att alla papper kommer in som dom ska med CV, personligt brev, referenser och sen hitta en bild där man kanske kan se anständig och lite proffesionell ut. Hmmmmm bilden blev nog svårast.
Att sen söka jobb är nog inte det som tar längst tid utan det är allt detta som ska fyllas i på alla formulär hit och dit.
Hur som helst så har detta jobb resulterat i att jag idag onsdag ska på 3 st intervjuer. Kl 11 mitt i centrala Stockholm, kl 13 i Sundbyberg för ett jobb på Liljeholmen och sen kl 15.30 på Liljeholmen för ett jobb i centrala Stockholm. Så hela dagen kommer att gå åt till att transportera mig från olika delar av stan via tunnelbanornas nätverk.
Så livet som proffs och försöka hinna träna seriöst, ja undrar vart den tiden försvann i administrationen!?!? Fast jag är glad att jag kan få kontakter och snart hitta ett nytt jobb. :0)
Så det så!


Avslutade tisdagen med att närvara på sista styrelse- årsmötet för AGA klubben Unionen i Örebro. Blev fint avtackad för dessa år med blommor, godis, choklad och en lyckobok!
Tack tack tack fina kollegor. Kommer att sakna er. Det är jag som ska tacka för att jag fick möjligheten och erfarenheten av att sitta med i styrelsen. TACK!


Avslutar med en liten text från Lyckoboken! Tack Mia!

Lyckan växer i din egen trädgård
och kan inte plockas i främmande hagar
"Nanny Svärd"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar