söndag 6 februari 2011

4.5 timme promenad runt Brunnsviken

Sol ute, ja då kan man ju inte sitta inne och uggla. Lika bra att knyta på sig kängorna och ge sig av ut. Tog ett snabbt beslut att ta turen runt Brunnsviken ca 2.5 mil från hem, runt och tillbaka.
Det visade sig vara Kockracet på långfärdskridskor så det var massor av folk ute även sånt folk som INTE var kockar.

Ser riktigt fridfullt och trevligt ut. Har aldrig testat detta och det är kanske inget för mig som inte gillar skridskor i o för sig. :0)

Det känns nästan som om våren är på intågande. Solen värmde ordentligt men man ska inte lura sig själv. Snön kommer nog tillbaka.

Lite otroligt egentligen men fridfullt på Brunnsviken och runt om går de stora motorvägarna.

Isiga promenadvägar så det förslår men det var det värt.


Café Sjöstugan var fullt av besökande både inomhus och utomhus där solen låg på och värmde så gott.


Fortsatte runt mot Bergianska Parken förbi Tivolibryggan som också var full av fikande människor och skridskoåkare som vilade. Rekommenderar att gå här på våren / sommaren då det är vackert med alla blommor.

Trodde faktiskt jag hade gått rakt in i himmelen när jag mötte denna 4benta vän. Man har ju verkligen sett dubbelgångare av människor och naturligtvis måste det finnas även djur som har dubbelgångare. Det här var Hampus upp i dagen Både i utseende och hans typiska sätt att röra sig och bete sig.

Samma färger samma teckning. Han heter Timmy dessutom så någon mening var det att träffa honom. Lite skumt och skrämmande på ngt vis. Den sista Hampus pussade på var just Timothy!
Denna Timmy var 6 år och härstammade från Hut´s kennel i Rättvik.


Här simmar de vackra fåglarna stolt.

Så var man då framme vid Ålkistan. Frågan var bara hur jag skulle ta mig från ena sidan vattnet till den andra ???

Det blev en kort tur upp på cykelbanan för att sen vända ner på andra sidan igen.





Här kommer jag förmodligen att tillbringa några timmar under vårkanten om jag inte finner mig ett jobb. Så rofyllt och härligt.






Bilden är tagen från Bergianska Trädgården




Visst ser det härligt och varmt och skönt ut på andra sidan mot huset? Det är brunnsvikens kanotförenings hus.


Carl Michael Bellman


På väg till Karolinska antar jag

Ett av Koppartälten med all sin färgprakt i Hagaparken. Turen blev kanske runt 2.5 mil och tog 4.5 timme på dessa isiga vägar.
Väl hemma så stod maten på bordet och väntade och sen blev det en snabb dusch innan det var dags att ge sig av till stan Mariatorget och möta upp Annelie en fd kollega jag inte träffat på ca 7 år. Det blev en trevlig kväll på en pub med Cola och nachochips. 7 år som behandlades på dryga 2 timmar. Så ni kan ju gissa att vi snackade hela tiden.
Tack Annelie för en trevlig afton! Nu får det inte gå 7 år till nästa gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar