torsdag 24 februari 2011

Längdskidor 12 km Ursvik 24 feb

Velande mellan om det skulle bli en promenad, löptur eller ingenting så blev det av någon anledning längdskidor istället. Tror skallen var lite för trött för att kunna ta beslut efter att bara ha sovit max en timme inatt.
Skulle ändå starta upp bilen efter en veckas stillestånd i denna kyla och skidorna låg ju redan i bilen så varför inte?
Riktigt kall morgon med -18 grader men det steg snabbt till -7 när jag var ute. Naturligtvis hade jag då för mycket kläder på mig. Provade en ny bana som kallas för långa banan som är 12 km och fick ett jättebra sällskap efter hela vägen. Jag hade 10 ggr bättre glid utför och på flacken men samma sak igen att jag hade inga armar när det väl bar lite lite lite uppför.
Men så ska det väl vara när man bara tränat ben hela hösten och vintern. Jättefin och skön resa blev det i alla fall.

Hade kärt efterlängtat besök igår. Det blev risotto med soltorkade tomater med sparris och kassler till. Rabarberpaj till efterrätt.
Mycket prat och mycket funderande runt livet och arbeten.
Jag blir rörd av alla fina vänner som ger mig så mycket vänskap och fina minnen. Ni är så omtänksamma och snälla och jag känner att jag är inte värd allt detta. Jag finns här alltid för er mina älskade nära och kära.

Resten av den här torsdagen blev diska, tvätta, städa och naturligtvis kolla skidVM. Planeringar inför kommande intervjuer och mer jobbsök.
I morgon intervju och på måndag en till. Jag är nöjd och stolt och glad att få komma så långt. Njut av resten av kvällen och snart H E L G.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar