lördag 19 februari 2011

Cykelbygge, MTB, för vinterbruk

Dagen började inte riktigt som vi hade tänkt oss. Planerna vara att vi skulle ta 10 båten från Grisslehamn till Eckerö för att stanna i stugan på Åland över lördag/söndaag men efter en titt på hur låg temperaturen var vid 06.30 så tog vi snabba beslut att stanna kvar under täcket och sova en stund till.
Sundbyberg - 25, Nora -24, Mariehamn -27 grader. Kändes som om det kunde kvitta att åka till en totalt genomkyld stuga vid dessa grader och försöka tro att man ska kunna hinna få värme till natten och kunna sova utan att dra på sig någon förkylning osv.
Det var hiskeligt kallt när vi gick till T-banan Rissne vid 11 tiden för att åka till SankEriksplan för att gå till Vanadisplan och köpa ett styre till MTB byggandet.

Kolla dubbarna på hjulen som ska på. 360 dubb !! Inte illa eller hur? Kanske jag hinner få testa att köra på vintertid över Järvafälten.... Hoppas hoppas hoppas.... Vore en upplevelse!

Här ser ni nu en tom ram med ny framgaffel.

Däcken påsatta på nya hjul och nytt växelparti så nu får jag väl inte klaga att jag inte kommer någonstans.... Jo klaga på mig själv kanske att inte orken håller....

Nu börjar det se ut som en cykel i alla fall. Sadel på och nya styret med en massa växel vajrar som hänger lite här och där tillsammans med bromsvajer.
Det blev ett litet brak här för mat och film och socialt umgänge.
Tack hjärtat för att du är rädd om mig och vill att jag ska använda dubbdäck. Nu vill jag ut på J Ä R V A fältet och cykla.

Har kollat lite på Planet Earth och såg ett avsnitt från Angelfallen. Mäktigt och vackert. Älskar vattenfall stora som små.

Dagens ord

SKÖRDA MEDAN DET ÄR SOLSKEN

Njut av dagens gåvor
och håll det onda på avstånd.
Ty vi har bara idag.
I morgon är vi döda
och i morgon har vi ännu inte fötts.
"Jeremy Taylor"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar