torsdag 10 februari 2011

4 intervjuer på en dag

Som jag sagt tidigare så är det inte bara att vara arbetslös. Det blir faktiskt massor av träning att ränna runt över hela Stockholm på anställningsintervjuer. Riktigt kul är det och jag lär mig hitta i stan på ett helt annat sätt. Tufft och man blir manglad och mat det får man inta på perrongerna mellan A och B typ.
Detta öra är från Sundbybergs T-bane station.
Började dagen med tur från Rissne till T-centralen och hann in på Skopunkten för att reklamera och byta ett par kängor där klacken hade börjat vittra sönder helt. NÖJD !
Fortsatte direkt upp till Komet som ligger på Jakobsbergsgatan för intervju nummer 1. Den gick bra! Bara lite saker som skulle kontrolleras med A-kassa osv.

Ilade därifrån tillbaka till T-centralen (intog 2 bananer och lite dryck på perrongen) för att åka till Sundbybergs centrum och för besök på First1Line Reserve för intervju nummer 2.
Hade lite plustid så jag hann med lite snabb lunch med macka och dryck i väntrummet. Även här gick intervjun bra och det kändes som om vi var överens.

Nu började nya äventyr. T-banan igen in till T-centralen för byte till röd linje mot Liljeholmen. Nya områden för mig. Otroligt vackert. Hmmmm Poilsen hittade inte riktigt utan visade mig åt fel håll men jag hann i tid i alla fall.

ISS har sjukt vacker utsikt och vackra byggnader nere vid hamnen. Istället för en intervju så blev det 2 här och kunde ha blivit 3 om rätt person hade funnits på plats. Rätt mör och manglad stapplade jag sen upp till T-banan ingen för att byta vid T-centralen och tillbaka mot Rissne.


En trött jag fortsatte sen att söka mer intressanta jobb. JOBB FINNS! Men det gäller att nå ända fram. Såg på TV om ngn som sökt typ 900 jobb under 4 års tid. Hmmmm jag är nog uppe i 200 på 6 månader....
Har man kontakter så hjälper det lite mer men annars är det bara att gnaga på vidare och inte ge upp. Jag tycker det är kul att lära mig hitta och knyta nya kontakter som man gör på det här viset.
Dagen än så länge torsdag fm har bestått av att söka och regga mig för fler jobb och snart ska jag nog ta mig i kragen och ta en liten genomgång i lådor. Senare bjuder em på en trevlig träff med Rosie och lite fika med en promenad.

Dagens ord från Lyckoboken:

Lycka är god hälsa
och dåligt minne
"Ingrid Bergman"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar