fredag 27 maj 2016

Mallorca dag 25 27 april dag 10 på sjukhus HEMFÄRD

Onsdag 27 april
Dag 10 på sjukhus


Jaha bäst att vara duschad och se pigg ut innan läkarronden. Krisartat om jag inte får åka till hotellet idag. Fått sova ordentligt utan ny rumskompis. Skönt. Läkare kommer och jag får beskedet att åka hem på riktigt. Yes yes yes..... Ringer till A och säger att han kan stanna kvar på hotellet och packa och se till att vara där när jag sen kommer med taxi.
Jag har den bästa tur i värden med att min ängel till sköterska till ängel jobbar så jag verkligen får säga tack o hej till henne. Hon fäller faktiskt en tår när vi skiljs åt. Gulliga hon........
Hittar en taxi som kör mig till Alcudia och hotellet. 
A möter upp så jag får mitt bankkort så jag kan lösa ut mig. Ni kan inte ana hur skönt det här är även om det bara nu blir några timmar kvar.

 Syns glädjen och lyckan?

 Ohhhh finns inte ens ord för känslan att äntligen få vara på "privat" mark.

Vi packar ihop så mycket vi kan förutom det vi ska ha på morgondagens hemresa och resten av kvällen.

 Ja, nu kan jag få klippa av mig detta armband som jag haft i 10 dagar.

Vi tar en kort promenad och äter en lättare lunch på hotellet. Jag får vara ofin och äta med fingrarna och ta små små bitar och stoppa in i munnen. Ingen ide heller att äta för mycket då magen inte är van med att äta riktig mat.

 Vi passar på att ta ett bubbelbad innan vi ska ta oss ut på en kvällsrunda och äta lite på vår favorit bar. Det här var mumma för en trasig kropp och själ.

 Ja jag vet.... Jag är en DIVA.......

 Vi köper med oss lite jordgubbar och går ner till stranden och sätter oss och äter dom. Bara njuta ordentligt av de sista timmarna.



 På baren blir de så glada alla när jag är tillbaka. Servitören fäller en tår och kramar om mig när vi ska gå. Vi kommer tillbaka.

Snart dags att ta sig till hotellet, ställa klockan och se till att allt är på plats. Tacksam för att ha fått all service och hjälp av min älskade Ari.

Erfarenheter från sjukhus i Palma:

  1. Knappt någon som kan prata engelska. Se till att ha ett översättnings program på mobilen.
  2. Man måste vara pigg för att orka vara sjuk.
  3. Städerskor, sköterskor, matfolk.... 3% kan stänga dörren efter sig när de går ut.
  4. Om man råkar få dela rum med någon spanjor så bör man räkna med att man inte får lugn och ro tyvärr.
  5. Se till att få mat insmugglad eller ha med kort/pengar så du själv eller någon annan kan ta sig till ett café och köpa något ätbart.
Jag kommer att göra en lista senare på vad man bör tänka på att ha fixat innan man ger sig av utomlands för att ha allt samlat IFALL olyckan är framme.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar