fredag 27 maj 2016

Mallorca dag 22 24 april Dag 7 på sjukhus

Dag 7 på sjukhus
Söndag 24 april

Vaknade rätt så tidigt och mådde 100 gånger bättre än igår. Hjärtat har sovit lite bättre framåt småtimmarna ihopkrupen i en fåtölj.


Vacker soluppgång utanför och skönt att ha fönsterplats.
Sover nog en stund till.






Lite piggare och det känns okey efter en dusch. Skönt att slippa nack kragen också. Nu börjar vi diskutera hemgång från sjukhuset. Ska stanna inatt i alla fall.
Min fina rumskompis Mary får idag åka hem till Sa Pobla. Så skönt för henne. Vi har bytt adresser och kommer att ha fortsatt kontakt framöver med besök osv.




Jomen så att.... Klarar mig lätt utan detta..... 
Vi tar lite promenader i korridorerna och vi går ner till cafeterian för att göra något på dagarna. A åker hem sen framåt eftermiddagen.
Framåt kvällen brakar helvetet loss. Jag får in en ny rumskompis enbart spansktalande och det är högljutt hela kvällen med mannen som besök och en väninna. TV på samt högtalare på mobilen och lampan tänd fram till 01 tiden på natten.
Sjuk verkar hon inte vara i alla fall. Det är sånt här man absolut inte vill ha på ett sjukhus med högljudda människor och TV på hela natten.
Jag råkar dessutom i dispyt med en sköterska under natten. Hon ska byta nål för den som sitter i armen börjar göra riktigt ont. Hon sticker in den på handryggen och jag ojar till då hon inte kommer rätt.... Hon säger på spanska stilla stilla och försöker trycka in den ännu längre vilket gör att jag drar åt mig ena benet MEN ligger stilla med handen. Hennes reaktion är att slå till mig på benet och sucka och svära på spanska och måste nu hitta en ny ven att sticka i. Lika bra att vara tyst och bita ihop så jag får i mig det jag ska sen behöver jag inte bry mig så mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar