måndag 23 maj 2016

Mallorca dag 21 23 april Dag 6 på sjukhus

Dag 6 på sjukhus
Lördag 23 april

Det här var inte riktigt min dag kändes det som. Var inte på humör för någonting. Ont och grinig och trött.
På läkar ronden så kollar läkaren extra och tycker att svullnaden blivit lite värre runt ögat. 
Får rejäla magkramper framåt dagen och tror själv att jag fått förstoppning efter operationen men får till slut laxeringsmedel som jag lyckligtvis inte behöver använda mig av. Trots timmar av vandrande i korridoren så släpper inte kramperna. Misstänker att många skulle ha kunnat tro att jag skulle föda barn då jag kunde gå 10 minuter och sen hängde jag på A som fick stå ut med mig under hela dagen när han hade cyklat till mig. Stackarn......
Kramperna fortsätter hela dagen och hela kvällen. När det är dags för provtagning på kvällen så har jag lite lätt förhöjd feber 37.8 på armhåletempen och ett blodtryck på runt 186/96... Det blir lite snabba omkast med provrörs tagningar i armen och cortison sätts in.
Jag får smärtstillande och en sovtablett. Får många dagar senare veta att de behandlar mig för misstänkt Sepsis/Blodförgiftning.
A stannar kvar över natten och det fortsätter att tas prov under natten.
Febern stiger inte mer och blodtrycket sänks och mina smärtor försvinner tack o lov.



Det är i såna här lägen man blir glad att man får pepp på telefonen. Yngsta dottern som skickar att hon varit och köpt en ny hjälm. Tummen upp för det!


Coolingen, yngsta barnbarnet Nils
 Timothy
 ..... hans knasiga mamma...
Och Timothys syrra Ella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar