måndag 23 maj 2016

Mallorca dag 18 20 april Dag 3 på sjukhus

Dag 3 på sjukhus
Onsdag 20 april


Lite svullen och nu börjar få lite färgnyanser i alla de möjliga konstiga variationer runt ögat. Sminka mig behöver jag verkligen inte... eller.... kanske.....
Ser ändå fint ut bredvid ögat med de stygn som blev. Helt okey.



Nu har jag fått lite mat insmugglad till mig då maten här inte är så vidare god. Tiderna som gäller här är typ:
ca 9.00 - Frukost
ca 13.00 - Lunch
ca 15.00 - Lättare dryck 
ca 21.00 - Middag
Känns så skönt att få prata med någon på sitt eget språk och ha närheten till någon av de närmaste. Är så tacksam och glad att jag inte var ensam här på ön utan hade älskade sambon med mig som nu stöttar till fullo. Vi har nu också börjat ta kontakt med SOS International efter tips från vänner som hjälpt till med info samt mina barn som hjälpt A med vissa papper som sjukhuset ska ha osv.
Tack alla ni som funnits som stöd och hjälp till oss båda.
Jag kommer att avsluta hela den här resan med vad man bör ha med sig när man är utomlands och hur man bör tänka. Lite tips som vi nu har gjort klart.



Kan säga att den här halskragen...... Hmmmmm...... Den luktar INTE gott... Kräkfärdig av att ha den så nära näsan.... Min underbara ängel till sköterska hjälper mig och tvättar av den med sprit och sen får jag en kompress att ha så jag slipper gegget..... URK..... 


 Ja ni förstår kanske varför jag inte är så förtjust i den här maten. All mat som kommer in är likadan oavsett om det är lunch eller middag för min del. Samma smak och lukt på allt. Inga kryddor ingenting.... Ryser bara jag ser maten och känner lukten av den. Passerade grönsaker som pumpa, majs eller majs och pumpa........



Det här är lite godare. Typ Fortimell som A köpte på apoteket och laktosfria youghurt.

Farligt gott att ha ett cafe i närheten dit jag kan skicka ned A för att handla och äta själv.

Kan man känna sig mer än äskad när hjärtat frågar om han ska hjälpa mig att tvätta håret och duscha? Eller.... det kanske var för att hela jag stank och inte bara halskragen?
Ha ha ha ha... Ja hur som helst så är det en 10 poängare att få känna sig ren ett tag och få bort allt blod från hår och ansikte. Underbar upplevelse. Rena kläder varje morgon MEN man får inga underkläder så här får man vara naken om baken..... A får väl ta med sig några trosor vid tillfälle....


Om man ser på bilden lite noga så ser man hur insjunken kinden är samt att öga och mun hänger ner en hel del. Jag blir riktigt uppmanad med att jag får INTE snyta mig! Får senare vid hemkomst till Sverige veta att det beror på att när man snyter sig så pressas det samtidigt in luft vilket gör att man kan få in bakterier samt att det kan bli ett tryck som gör att ögat kan tryckas lite ut och ner..... Inget farligt men obehagligt......
A cyklar hem senare på eftermiddagen och är nu förberedd på att stanna nästa natt då planeringen är att jag ska opereras på fredag.
Nu finns det motivation och är trevligare att ha något att se fram emot när jag vet att jag inte är själv hela dagarna utan har besök.

Väl hemma igen i Alcudia så fixar A en fin solhatt till mig som skyddar ansiktet och ögonen mot all sol. Gulle han......

Lite cykelsnack med ett gäng cyklister från Örebrocyklisterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar