fredag 27 maj 2016

Mallorca dag 24 26 april dag 9 på sjukhus

Dag 9 på sjukhus
Tisdag 26 april


 Någon ser ut att ha sovit ganska bra inatt trots allt. Vi hade dessutom en hel natt utan någon mer på rummet. Skönt utan en massa onödigt spring och tyst dessutom mot natten innan.


Vi tar oss en tur till cafeterian igen för att invänta om det kommer någon läkare eller ej för att ge besked om jag får ta mig hem idag eller ej.
Börjar kännas lite tajt om tid snart med att hinna packa mm.


Vi tar en lite längre runda idag så vi går runt hela sjukhuset. Bäst att passa på att vara ute när man kan.



Ja vad ska man säga? Rätt så roligt namn på ost bågar.......
Ari får cykla till hotellet för att börja packa lite och se över så allt är på plats mm inför hemfärden.

En av mina kollegor ringer mig och sammankopplar mig med en av deras bekanta som dessutom är utbildad allmänläkare, jobbar som ögonläkare idag i Stockholm och det bästa av allt är att han är uppvuxen på Mallorca och kan spanska.
Ringer upp honom och precis när han svarar så kommer min läkare in och jag hinner inte berätta så mycket för honom. Lämnar över telefonen till läkaren och hon får prata med honom.
Först nu får jag då veta att de har gjort odlingar för Sepsis/Blodförgiftning och att det är dessa svar de väntar på och de vill att jag ska ha intravenöst antibiotika så länge som möjligt.
VARFÖR kunde de inte ha sagt detta tidigare? Då hade ingen av oss blivit så frustrerade och ledsna.
Accepterar detta svar och är inte så tjurig längre utan tacksam att de har tagit provtagning på allvar.

Jag går ut på en promenad igen senare under kvällen för att få lite frid i sinnet och handla något gott att trösta mig med. Man blir genast på bättre humör när man får vara ute och ha så fin miljö runt sig med blommor, värme och alla dofter.




Bananer, ost och skink macka samt en espresso var jag värd tyckte jag då jag visste att det inte skulle bli någon godare mat till kvällen heller.


Det blev som jag trodde. U R K försökte göra personalen till lags i alla fall med att äta halva burken.... Tar verkligen emot och man är kräkfärdig vid varje sked som går in i munnen.
Bara att hoppas på att jag slipper någon ny rumskompis inatt också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar