måndag 23 maj 2016

Mallorca dag 19 21 april Dag 4 på sjukhus Operationsdag

Dag 4 på sjukhus
Torsdag 21 april

Blir väckt vid 8 tiden av min ängel sköterska som ska gå av nattpasset  som frågar om jag ätit eller druckit något. Svaret är nej eftersom det inte kommit in någon frukost. Jag har bara fått en tablett som jag fick lite vatten till tidigare på morgonen. Jag blir tillsagd att jag inte får äta eller dricka något då det antagligen blir operation redan nu på morgonen då de fått en sal ledig.
Nu blir det lite stressigt och kaotiskt. Måste hinna skicka sms till anhöriga och till A som måste få veta att jag ska iväg redan nu på operation. Jag har fått veta att operationen tar ca dryga 2 timmar och uppvaket är också ca 2 timmar så han har 4 timmar på sig att ta sig till sjukhuset.
Jag måste hinna duscha och får in desinfektions medel att tvätta mig med.
Rena kläder och sen nedbäddad i sängen rullas jag upp till operationsrummet. Väl därinne börjar de fråga mig olika saker på spanska men får fram en narkosläkare som kan underbar engelska som dessutom håller mig i handen hela tiden när han frågar om saker och sen förbereder de med nål i armen och jag sover så gott efter bara någon sekund......
Vaknar upp och blir lite skärrad av att jag bara ser på ett öga men kan sen efter en stund pressa upp det andra ögat. Blir nedrullad till mitt rum igen och ser att A finns på plats.
Jag är nog inte sådär vaken direkt men slumrar till och från.

A har inte hittat till uppvaknings rummet där anhöriga får vänta och läkare kommer ut och berättar hur det gått med operationen så han räknade ut lite tider och väntade på rummet.

Så här ska hjärtat få sova under natten i en fällbar fåtölj.

Kärlek att få detta vid sängen efter operationen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar