lördag 28 maj 2016

3 maj Läkarbesök 1 Öron Näsa Hals Karolinska

 Första läkarbesöket här i Sverige nu på Öron Näsa Hals. Träffar läkare som i princip börjar med att slå ner på hur de har opererat i Spanien. Så skulle vi aldrig ha opererat. Vi skulle ha lagt in skenan vid nedre ögonlocket på insidan. Den skenan är dessutom lite för rak och skulle vilja böja in den lite.
Varför var det så bråttom att opereras där och inte komma hem först? Vi kanske ska operera om det här. Att du inte har någon känsel kan tyvärr vara så att du aldrig får tillbaka den heller.
Ja jag vet inte men..... Att höra detta från en läkare första gången man träffas så blir jag lite skeptisk.... Dessutom så har han inte ens hunnit titta på röntgen bilderna vi hade med oss.
Han får skivan med bilderna och ska ta dom upp till röntgen så de får granska dom och jag blir tillsagd att befinna mig inom sjukhusområdet så ringer han in mig när han har fått klart med bilderna.

Går ut i den fina parken som finns nära akutavdelningen och blir positivt förvånad över vad rofyllt det är och underbart med en naturpark i anslutning till en för övrigt asfalterad kall sjukhusmiljö.



Några timmar senare blir jag till slut inringd för nästa konsultation med läkaren. Nu har de sett bilderna och han visar hur man kan se på bilderna var plattorna ligger. Jag ska tillbaka om en vecka för att se om svullnaden har lagt sig. Ska då träffa en annan läkare. MRSA prover tas också eftersom jag vårdats och opererats i annat land. 
Bara att boka in nästa läkarbesök den 10 maj.
Har även en tid på Käkkirurgen den 10 maj och dessa 2 avdelningar ligger dörr i dörr.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar