onsdag 23 oktober 2013

Dag 5 Italien 3 oktober 133 km Från Riomaggiore till La Rotta Del 1

Oj vad gott man sov inatt och känslan av allt vackert man sett fanns kvar. Hade bara en riktigt otrolig dröm som satt som etsad kvar i skallen den var starkare än normalt.
(Jag hade drömt att Malin hade fått barn och vi var i en stuga och försökte mata den lilla tjejen och hon bara växte)
Hur som helst så käkade vi god frukostbuffé innan vi gick ner till byns centrala delar då det var för mörkt för att kunna fotografera på kvällen.
Vacker utsikt man har från balkongen. Så här skulle jag gärna vilja vakna varje morgon utan att må illa.

Förresten så kanske jag ändrar mig när jag tittar lite till vänster och insr att långt långt långt dit upp ska man ta sig varje dag om man vill ut ur byn.
Tål att tänkas på men bra träning skulle det bli.

Jag ljuger inte när jag säger att nu är vi på väg utför och NED till havet. Jösses så det lutar. Inte lätt att komma fram med leverans till butikerna här inte. Tufft att gå uppför bara. 


Känns som om husen står på varandra på höjden istället för bredvid varandra men så är det nog också.




I något av husen längst upp ligger hotellet vi bodde på. 








  

 Uthuggna trappor i klippan.





Dags att kliva upp igen och byta om till cykelkläder och plocka ut cyklarna från garaget och börja klättringen uppför och mot La Rotta.







Fortsättningen kommer i del 2 då vi börjar cykla tillbaka mot vingården...........

(Fick senare på dagen läsa på FB att Malin o Peter hade fått en liten Biancha den 1 oktober kanske det jag kände på mig med drömmen)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar