tisdag 22 oktober 2013

Dag 4 onsdag 2 oktober Italien 127 km till Riomaggiore del 1 (Viareggio)

Det skulle nu bli 2 fina varma soliga dagar så vi bestämde oss för att ta våra långturer nu. Planeringen var att vi skulle åka till Riomaggiore en av byarna i Sinque Terre, 5 fiskebyar.
Jag får dela upp den här dagen i delar då den annars blir alldeles för lång med alla bilder och allt underbart då det är både resan dit och sen kvällen mm.
Här tar vi ett stopp i Pisa innan vi ska köra vidare. Vi har avverkat ca 34 km och fyller på med lite dryck. 

Måste bara säga att deras toalettutrymmen är väldigt påkostade och vackra i inredningen. 


Nu har vi kommit till Viareggio där vi stannar till en stund. Här är det riktiga playan.
Det är nog ca 20 år sedan jag var just här i Viareggio och även den gången kom vi från Pisa och det är lite tragiskt att samma saker upprepas. På väg in till Pisa och på väg ut ur Pisa så står de prostituerade på rad efter vägarna. En del aftonklädda och en del vardagsklädda. Alla åldrar och från olika länder.


Jag ska nog leta rätt på mina gamla foton från förra gången jag var här. Omm jag inte minns helt fel så fotograferade jag även då denna Kasperdocka.



Semester kallas det när man har en lång playa framför sig och solen skiner. 



Fortsättning kommer på del 2 av dagens resa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar