tisdag 22 oktober 2013

Dag 4 onsdag 2 oktober Italien 127 km till Riomaggiore del 3

Nu kan vi i alla fall äntligen se målet. Det är dit ner vi ska för att hitta ett hotell och sen få äta och njuta av dagen.
Det hände en kul sak här när vi stannade. Det stod en tjej och en kille på den här platsen och de fotade varandra. Jag frågade om jag skulle fotografera dom tillsammans och killen svarade yes och tjejen säger vänta lite.
Jaha sa jag så ni är svenskar? Varifrån är ni? Det visade sig att de var från Örebro men till slut kom det fram att de kom från Lindesberg. Världen är bra liten. Jag som kommer från Örebro och från Nora som ligger bara 2 mil från Lindesberg.
De var ute på en kryssning men hade hyrt en bil i La Spezia för att köra runt lite när de låg i hamnen.






Oj långt därnere finns det en väg och där skulle det visa sig att vi skulle åka.








Ännu ett stopp på vägen innan vi är framme. Jag lovar att jag redan nu hade fått panik inför dagen efter då vi skulle vara tvingade att klättra uppför allt som vi nu skulle åka nedför.
Ja ja det fick bli bekymmer för den dagen nu skulle vi bara njuta efter att ha fått duscha.




Vi hittade ett helt fantastiskt hotell längst upp i byn där vi rullade in. Vi fick ställa cyklarna i ett låst garage. Frukost ingick och det var gratis WIFI på rummet.
Vi testade självklart deras vita vin som var riktigt gott.








Så skönt att bara kunna sitta nu i solen en stund och bara njuta.






















Härlig utsikt från balkongen hade vi också.



 Vi gick sen ner till själva byn som låg vid havet. Så vackert så jag fick gåshud och tårar i ögonen.




Lite mat hittade vi i alla fall.


 Den här makabra rätten beställde bordsgrannen in.





God natt!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar