söndag 20 oktober 2013

Arbete i Varberg 2 sep

Tunnelbanan upp på stan söndagen den 1 september för att äta lite mat innan det var dags för mig att sätta mig på tåget ner till Varberg.
Barbeque Steakhouse på Kungsgatan fick det bli den här gången. 



Visst finns det fina lok kvar ännu. 

Köpte en ny läcker kabinväska på torget då min gamla gått sönder helt och hållet. Den bör man väl hitta om man skulle checka in den också. 

Inte helt ovanligt men det blev stopp i Katrineholm pga banbygge så det blev lite tajt för att kunna byta vid senare tillfälle men lokföraren körde in den tiden som vi förlorade. Tyvärr blev jag riktigt riktigt åksjuk på ner resan. 



Tåg nummer 2 var nog sämre än en rälsbuss. Skönt att ha lite fotstöd då det skakade fruktansvärt. Jag överdriver inte. Det gick inte att använda mobiltelefonen heller. Framförallt inte skriva ngt då man inte visste var fingrarna skulle hamna på för bokstäver.

Framme vid Varbergs kurort ett underbart mysigt charmigt hotell nere vid stranden. Synd att jag kom så sent och att det näst intill var storm ute.




En underbar matsal där jag åt frukost på morgonen. 



Tyvärr blåste det lika mycket på morgonen vilket gjorde att jag fick ta en taxi in till Varberg annars hade jag gärna gått de 4 km in till kunden efter strandpromenaden. 







Varberg kommer jag definitivt att besöka vid ett annat tillfälle och utforska lite då det finns underbar natur där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar