tisdag 22 oktober 2013

Dag 4 onsdag 2 oktober Italien 127 km till Riomaggiore del 2 (Carrara bla)

Ännu en liten playa utefter vägen men nu börjar vi närma oss bergen borta i horisonten.

Sammanbiten medcyklist.

Här har vi nu kommit fram till marmorns Carrara. Hur många platser kan ni hitta där trottoarkanterna är kantade med vacker marmor?
Jag bara njuter. Det är så vackert.  


   

 Här ser man marmorbergen i bakgrunden.








Matpaus i Carrera. Vi hade tur som hittade ett ställe som hade öppet. Vi fick vår pizza och helt plötsligt plockade ägaren ihop och låste dörrarna för han skulle ha sin siesta och hem och äta men det var inga problem för oss att sitta kvar och äta och sen bara lämna alla saker kvar på bordet.
Mmmmmm man lär sig varje dag lite nya saker.


 Rekommendation: Ät inte alltför mycket innan du ska klättra uppför bergen med cykel. Kanske maten inte stannar där den var tänkt att den skulle vara. Jag klarade mig men visst smakade det pizza i munnen ibland. Klättringen var tuff men värt vartenda tramptag för att komma upp till denna utsikt.
(Jag skulle bara veta vad som väntade mig längre fram)



Jag stod högt upp och fotograferade och zoomade in detta. Skulle inte vilja byta plats med denna trädfällare.




Jo men det är väl bara att fortsätta klättra vidare uppåt ser det ut som.

Nu har vi hamnat i La Spezia. Enligt ari var det först nu vi skulle börja klättra. Undrar hur det kommer att se ut. Dessutom så är det så att vi skulle ju åka samma väg tillbaka dagen därpå och det sista vi gjorde ner till denna stad var att åka nedför en riktig serpa.
La Spezia är inte en av de trevligaste städerna att cykla igenom. Trafik överallt och filer precis åt alla håll och kanter. Bit ihop se rakt fram och våga ta för dig är mitt recept. Vågar ju inte skriva att blunda dig igenom trafiken men känslan blir nästan sån. 



Nu har vi klättrat ännu mer. Det verkar inte finnas någon hejd på höjder här. När man tror att man är framme så kommer det ännu en liten serpentinsväng.
Men visst är det vackert så det förslår. 












Nu har vi dessutom hunnit köra igenom en tunnel men nu ska det enligt cafeägaren bara vara ca 1 mil kvar ner till byn där vi ska stanna för natten efter 127 km cykling.
Fortsättning följer med del 3 som visar själva byn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar