tisdag 17 maj 2011

Vardagen igen - sammanfattning

Så var man då hemma igen och allt är som vanligt med underbara minnen kvar när man sluter ögonen. Vi började jobba igen även om jag bara finlirade med jobb som extra. Blommor har slagit ut och det har hunnit bli sommar även här hemma. Värmen tog vi med oss så det har varit riktigt riktigt varma dagar. Vi har hunnit med en kortare tur på Järva fältet bla. Började jobba på nya jobbet Lindberg & Son på Nybrogatan torsdagen 12 maj. Det blir spännande med helt nya arbetsuppgifter o jag känner mig som totalt tom i bollen eftersom allt är så nytt. Just nu tror jag att jag aldrig kommer att lära mig detta men det är bara att ta en sak i taget och inte stressa.

Pratade i telefon vid ett tillfälle när jag skulle ta T-banan hem från jobbet och hamnade på fel linje! Hmmmm kanske därför man bara ska göra en sak i taget. Hamnade i alla fall i Hallonbergen så jag fick byta spår o åka tillbaka några stationer.

Fördelen var väl att jag fick se en station jag säkert inte skulle ha sett annars.


Fick lite bilder på farmors Spindelman!

Passade även på att fara upp till Nora över en kort helg och träffa de övriga småbusarna några timmar. Ari cyklade från Stockholm till Nora på lördagen den 14 när jag var på återvändar träff på Rockesholm som var mycket givande. En av de som väckte mormor vid 6 tiden på morgonen!

Här är den andra busen som vaknade tidigt och nu är nybadad.

Ella ville såklart visa den fina tuppen hon gjort på dagis.

Lördag kväll åkte vi in till Örebro för att fira vår 1-års förlovning och hade turen att få sista bordet på Al Forno. En av förrätterna, Anti Pasto med Italienska delikatesser.

Lamm med chvresås

Oxfilé

Vit choklad pannacotta

Tiramisu

Tack för ett år att minnas då det dessutom hänt massor av saker!
<3

Samma klädsel som för 1 år sedan men då var vi på Mallis. :0)

Lyckliga ord passar väl fint in en dag som denna!

Jag önskar att du får en present av ett barn;
en bukett slokande maskrosor,
en kletig kola,
en groda eller -
en puss!
"Pam Brown"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar