fredag 20 maj 2011

Man har alltid nya drömmar

Man ska inte åka och titta på nya cyklar eller annat som man ändå inte har råd med. Men ibland behöver man nya drömmar för framtiden och nya mål att jobba mot. Just nu så velar jag mellan denna underbara dröm som jag dessutom var ute och provcyklade på Specialized Concept Store i Stockholm i Hammarby. Så underbar och skön att cykla på och lagom storlek dessutom.
Antingen ska jag satsa på en sådan eller så blir det en Dolan cykel. Mycket roligare att jobba om man har något att se fram emot om några år. :0)

Här är på väg till drömcykeln nere vid Hammarby strand

Inte så många ställen i Stockholm som man hittar spårvagnar o glad är väl jag för det.

Har fått ännu fler go bilder av busungen Wille.

Mycket mys med kissen.

För övrigt så har jag då avverkat första veckan på nya jobbet och jag kan säga att jag är förvirrad. Ena stunden så känns det som om jag greppar en hel del och förstår lite av vad jag gör men lika plötsligt så sitter jag med tomt uttryck och känner mig totalt värdelös. Kommer aldrig att lära mig detta, men det vet jag att jag kommer att göra. Varje moment som jag kan klara av själv känns som ett steg framåt.
Den här fredagen avslutades dessutom med väpnat rån mot auktionskammaren som ligger bara några 100 meter från arbetsplatsen på Nybrogatan. Det vimlade av poliser, insatsstyrkan och helikopter.

Vackra ord för helgen

Nå tala nu om för mig vad som är viktigt!
En solnedgång, en vacker ton och doften av en babynacke.
Det stämmer.
Du har fattat grejen!
"E.B. White"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar