onsdag 11 maj 2011

4 maj San Salvador 128 km

Hua idag skule man nog ha stannat på stranden och vilat alla muskler sen gårdagens bergsklättringar. Här lite fika i Petra med goda Pa Amb Oli. Mums o tur var nog det att musklerna fick lite energi. Skulle vi åka mot Betlem o Arta eller skulle vi dra till San Salvador? Ja det blev snabbt beslut av ledarmannen. Självklart att vi ska till san Salvador och se på utsikten!

Ser ni hur bestämd, nöjd och beslutsam han ser ut efter att egenmäktigt ha klubbat detta (tillsammans med mig naturligtvis men jag var ju DÅ lyckligt ovetande om vad som komma skulle). Träffade på "vårt folk" från Motala och Ramnäs som fikade där för sista gången då de skulle åka hem i morgon.

Här har vi nu kommit ner till rondellen i Manacor där vi tog småvägar vidare mot berget.

Ser ni det mörka som lyfter sig över ängen? Det är dit vi ska. Ända upp!

Jo men då var det bara att trampa på alla dessa långa raksträckor. Snart framme i Felanitx hoppas jag, eller inte.....

Ja då var det dags att börja leka bergsget igen då viket INTE var loika kul idag då benen var skapligt möra o trötta. Dessutom så börjar lutningen direkt. Har nog aldrig förr känt som så att varje meter tog mig bort från målet men den här stigningen blev bara tuffare o tuffare. Max så var det 19% lutning och då höll jag på att välta så det var bara att kliva av o gå någon serpentin.

Eftersom gubben undrade vart jag tog vägen o kom ner o mötte mig så motade jag ner honom till foten igen så han kunde få ta berget 2 ggr när han inte var lika trött! Snällt eller hur! 4, 8 km lång backe! Allt det ljusa ni ser är själva vägen som slingrar sig uppåt. Tuffaste backen jag kört i. Långt därenere får Ari slita ytterligare en gång för att komma upp!

Skön känsla att äntligen vara uppe och massor av trötta ben kom det upp.

Så här såg det ut när man kommit upp på toppen och här satte jag mig för att pusta ut och invänta gubben när han skulle dyka upp bakom kröken.



Film på folk som kör utför och uppför.

Skön avkoppling en stund innan det är dags för att ge sig av utför som även det är jobbigt i skarpa serpentinsvängar.

Även detta fik är fullsatt av massor av cyklister.

Visst är det vackert?





Kort film där det blåser riktigt ordentligt från utsikten.



CK Distans spejar ut över egendomen!

Kvällssolen på balkongen innan det är dags för lite mat.

Lite trött man efter 2 klättringar uppför San Salvador på vår favoritrestaurang.

Vi gav oss iväg på en tur som vi inte hade bestämt slutmålet på. Det blev plattåkning, om man nu kan hitta sån på Mallis men det slutade med en bergsklättring upp på Sant Salvador som hade en enorm utsikt. Med trötta ben så blev det några serpentiner med gång. Max 19% lutning 4,8 km lång och 510 möh. Vilken utsikt! 128 km

Avslutningsord

Lycka är den svala och friska doften
man känner en sommarmorgon

"Lee Walker 8 år"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar