tisdag 24 maj 2011

Bilstöld inkl bilbrand!

Om man blir väckt runt 01.00 på natten mellan söndag och måndag av ett okänt nummer på mobilen så kan man nog redan då förstå att det är något som inte är riktigt som det ska men ändå så snurrar det till ordentligt i skallen när man svarar och får följande information:
Hej jo jag ringer från Västerortspolisen i Solna och vill bara informera dig om att din bil är totalt utbränd på en parkering i Rinkeby!
................................................................................
Öhhhhh...... Jaha men menar du verkligen detta? Jag som inte ens visste att bilen hade flytt från parkeringsplatsen i det bostadsområde vi bor i, vi bor INTE i Rinkeby!
Jag fick polisrapportnummer och adress där kadavret nu skulle stå och uppgifter om hur jag skulle gå vidare. Klockan 22 hade de blivit kallade till en bilbrand och försökt att ringa mig 2 gånger innan men jag hade inget hört.
Vi cyklade ut på måndagseftermiddagen och kollade om vi skulle hitta platsen och som ni ser så var det inte så svårt! Själva kadavret hade redan blivit bortfört till Sollentuna Bildemontering.
Suck att inte folk vet vad som är mitt o ditt! 5000 i självrisk är inte så att jag hoppar o skuttar av glädje. Där rök min drömcykel längre ner på prioritetslistan.......

Cyklade ut till Vällingbytrakten för att där se om vi kunde få igång den gamla bilen i garaget som stått där ett år men det lyckades inte riktigt med ett dött batteri. Däremot så blommade det otroligt vackert i trädgården.



Här grejas det ordentligt med ett batteri som ändå inte går igång. Laddare lånad och det blev ett nytt försök på tisdagen med att ladda batteriet. Nu är det bara att hålla alla tummar för att allt sen går vägen.

Ja ja några fina glädje ord är vi väl värda i alla fall!

Det är jag som är lyckan när jag spelar på min gitarr!

"Alison Cole, 6 år"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar