lördag 20 juni 2009

Midsommar dagen 2009

Dagen såg ut att kunna bjuda på vackert väder så vi bestämde oss för en halvlång cykeltur. Ut till Vaxholm och tillbaka. Jag har ju aldrig varit där så det blir minisemestrar för min del när vi är ute på turer. Man kan uppleva så mycket mer än när man åker bil genom Stockholm. Väl framme i Vaxholm så blev jag totalt begeistrad.

Dit över på andra sidan ville vi och fika. Så vackert så vackert det är vid skärgården. Man glömmer det. Man vet inte om det. Man ser det inte från en bil. Hembygdsgården på Vaxholm.

Väl på plats så fanns det celebriteter där och fikade. =) Det första man såg när man kom bakom knuten av huset var Laila Bagge. Med henne var naturligtvis Niclas Wahlgren. Rebecha blev lite avis när hon fick höra det. Johan krävde bilder och bevis och autografer till sina vänner. Men det kan väl räcka med våra autografer??
Sten Ljunggren, skådespelare fanns även han på plats.

Osså min lover såklart! Vid min sida. Trots Laila inom synhåll.... Han måste vara blind... Eller var det därför han satt med blicken vänd mot henne =)

Vaxholm Kastell måste man bara fotografera där det ligger så vackert mitt ute i det blå. FÖRLÅT Carina för ordet MÅSTE!!!
Bevis för att JAG var där i alla fall... Vi är som turister och fotograferar allt som rör sig.

Jag funderade en kort stund på ett av dessa fordon till hemresan. Vi blev omåkta av dom på dit vägen. Lite häftiga!

Tänk att även Stockholmare får uppleva träsk.
Inte bara Örebro som har Hjälmaren som ett träsk. Vackert eller inte.... Detta på vägen Bogesund och Vaxholm. Härliga vägar att cykla och tyvärr alltför dödliga vägar för MC förare och bilister som inte kan hålla ned på farten.
Tur man har en riktigt glad cyklist med sig när det går lite tungt. Tack för att du står ut med att dra mig runt och framför allt för att du visar Stockholms pärlor för mig.

Detta var bara för läckert för att motstå att fotografera. Man kände sig som barn igen och ville klättra. Kanske det var här man fick idén till kalles klätterträd...??? Detta är på infarten till nästa bild.

Bogesunds Slott. Här kan man även hitta ett café när det är öppet och vandrarhem eller konferens möjligheter. Återigen... Sååååååååååå läckert !

Ja vi passerade massor av helt otroliga platser där man skulle kunna tänka sig att bo... Om man ägde en bank vill säga.
Hägernäs var ett av dom........
Förstår ni varför???
Ursäkta om bilden är lite dimmig... Det är inte ni som druckit ngt starkt eller fått nojan... Jag var nog lite för varm så telefonen immade igen.


Så här vackert var det när vi tagit oss nedför trappan. Vem vill inte bo så här mitt i en huvudstaden!

Ja vi ville se ännu mer.

Det var inte slut med slotten ännu.

Finns härliga underbara statyer runt varje slott. Sensuella sådana också!

Gamla träd som skulle kunna berätta massor av historia och sagor. Allt var nog inte barntillåtet.

Det här blev en tur på ca 9 mil. Härliga mil. En maxfart på ca 52 km nedför ngn riktigt skrämmande backe =) Men oj så det fläktade.
NU ska vi ta oss på stan och få ngt i magen.
Mer äventyr vid annat tillfälle. Njut av dagen och umgås med de ni önskar. Var rädda om varandra och ta det lugnt i trafiken hem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar