onsdag 3 juni 2009

DEL 2

Vi cyklade ut till Ekerö 25 maj.
En otroligt vacker kyrka vi fann efter vägen. Vilken underbar rundtur detta blev.


Trodde nästan vi hade cyklat vilse.
Startade i Stockholm för turen ut till Ekerö. Hamnade i Kumla By och strax därefter var vi i Färjestaden. Kändes lite konstigt att ha avverkat så många platser på så kort sträcka. =)

Svartsjö Slott

Alla slott är så vackra och ligger dessutom så fint vid vatten och stora ängar. Även detta slott såklart. Gav upp och fick faktiskt krypa till korset. OKEY !! Stockholm ÄR vackert. Men hur ska man kunna veta det när det oftast är stadsbebyggelse man ser mitt inne i en stressad stad. Nu med cykel får jag möjligheten att få ta del av de andra delarna av Sthlm.
Tack min underbara ciceron för att du visar mig allt detta. Börjar fundera på om det finns en baktanke!!! Kanske sponsrad av Sthlm turistbyrå för att sälja in staden! =)

Finns inte tillräckligt med ord för denna utsikt nedanför slottet.

En tur runt Nora och lite glass på torget och sen en fika paus nere vid strandstugan.
Självklart måste man även hänga med och kolla så man inte missar ngt på mobilen. =)
En cykeltur på ca 8.5 mil blev det i strålande sol. Skönt........


Efter cykelturen så blev det mat på stan och här fanns det vackra studenter som var ute på sin bal.
Jättefin Linnea sprang vi på! Så vacker du var!

Ska försöka att låta bli att hoppa över så många dagar. Det blir lite svårt att hänga med sig själv då.



2 kommentarer:

  1. Ska man hitta fina vägar så är det cyklister man ska kontakta. Eftersom jag bott i Sthlm i hela mitt 28-åriga liv så hittar jag ganska bra där.

    Jo, Jag är sponsrad av en yngre famljemedlem som kanske har en baktanke.

    SvaraRadera
  2. Ahhhhhh hmmmmmmmm nu måste jag nog fundera ut hur det här går ihop sig.
    Ska nog diskutera med en yngre familjemedlem....
    Senare ikväll kanske.... Eller inlåst i en bil 70 mil hem!!!! Då kan hon inte smita.
    Ha ha ha ha

    SvaraRadera