fredag 19 juni 2009

Lite tankar en midsommar afton

Man är alltid splittrad som männiiska. Vet man innan vad som är rätt och vad som är fel? Man får gå på känsla helt enkelt.
Måste man veta svaren innan ? Nej tack, vad skulle man då ha för motivation till allt som händer och vilka val man ska göra.
En sak kanske man ska försöka med och det är att ta vara på den tiden man har och göra det bästa av den.

Nej nej vänner, jag hade INTE tänkt bli djup idag absolut inte men vid storhelger finns det så många männsikor som far illa och som inte har någon som kommer på besök.

Tänker helt enkelt på följande text:

En gammal kvinna och pyntar i sitt hus idag är det hennes stora dag!
Hon har köpt kaffe bröd och tårta , som smyckat med små ljus
och likör av bästa slag !
Och när hon lägger på en duk , den finste hon har
Så ringer det i hennes telefon , hon blir glad och lyter
luren och hör rösten på en karl hennes allra yngste son

Jasså säger du det du kan inte komma från , du tog fel på vilken
dag det var , nej det gör ingnting om det är nåt bara ring

för jag finns jue här var dag!

Hon tar fram fin servicen , den med små vijoler på
En kopp har en gång gott i kras , men hon tänker det gör ingenting
vi blir så få på mitt kalas !
Och när kaffet kokar upp så ringer telefon , hon glömmer allt
och springer därifrån
Och på ett ögonblick hon mister något inombords !
Då hon hör rösten på en karl hennes allra äldsta son

Jassså säger du det du kan inte komma ifrån , du tog fel på vilken
dag det var Nej det gör ingenting om det är något så bara ring
för jag finns ju här var dag !

Flera timmar drar förbi och dag blir till kväll
En trött gammal kvinna somnar in
Hon har stått där hela dan , och väntat sina barn
Isin blommiga gardin !
Hennes kaffe bröd finns kvar och tårtan där den står
Den visar hur barn överge !
Och när dottern ringer finns det inget mera att förstå !
Då har ljusen brunnit ner !

Jasså säger du det , du kan inte komma ifrån
Du tog fel på vilken dag det var , nej det gör ingenting om det är
nåt bara ring för jag finns ju här var dag !

Leta gärna upp denna melodi på youtube och lyssna men gråt inte för mycket.
Det som idag gör så ont är nog mest att jag saknar min kära farmor efetrsom vi alltid tog med henne ut på en biltur på midsommar afton för att hon skulle slippa sitta ensam hemma och alla andra kunde träffas och äta mat mm mm
Här har vi i alla fall en liten solstråle som kan få världen att le. Farmors lilla William född feb -08. Rebecha passade på att vara barnvakt till solstrålen en dag under veckan som gått.

Hon var även barnvakt till Williams lillkusin, mormors solstråle Ella som här är i färd med att prova mammas skor och rymma med dom vid ett besök i Stockholm under påsken.

Här är ytterligare ett av vildjuren i familjen. Vår barnsliga Tollare Hampus som enbart njuter av sitt liv. 9 år gammal och man kan tro ibland att han är valp!

Nu kanske dags att snart väcka en sovande plutt i soffan. Undrar varför han är så trött.... ??? Nu ska vi vidare till andra äventyr och äta lite mat.
Vi har varit hem till svärföräldrar och fikat och till broder i kolonistuga och sagt hej.

GLAD MIDSOMMAR alla bloggande vänner!
@--}}--- @--}}---
Dröm gott med blommor under kudden och bjud på er själva!

2 kommentarer:

  1. Irena Grabovac7 juli 2009 kl. 01:53

    awww...min supersöta rödhåriga polare Hampus:)
    jag heter Irena o tar långa promenader med vovvsingen ibland.

    Hampus är en rödhårig sötnos, ett gosigt kramdjur..


    ha det finfint! / Irena Grabovac

    SvaraRadera
  2. Men hej, hur hittade du in på min lilla blogg ?
    Vad kul!
    Jag har ju träffat dig förut. Jag är ju Annichens mamma

    SvaraRadera