söndag 28 juni 2009

Helgens bravader

Lördagen började tidigt med färd till Kvistbro utanför FJugesta för Kvistbro Open i korthålls skytte. Det blir nog varmt och skönt... =)



Bilden på kyrkan får tala sitt eget språk. Den är så vacker.

Första skjutlaget inne för sin omgång. Rebecha ligger längst bort. Svalt och skönt i hallen tack och lov.


1an Björn flankeras av 2an Rebecha och 3an Mats i ställnings skytte totalt.
Rebecha klass segrare dessutom i JSM klassen.

En veteran klass segrare i ligg Sigge

Efter skyttet ville Rebecha ut och cykla för man blir ju så lätt brun under tiden när man cyklar. Vi tog en tur ut till RosaLis nyöppnade rest ute vid mässan. Vilka jätteportioner!!!! Hungriga var vi nnan vi börjat cykla.
(Fotograf Rebecha)

Vi cyklade runt Adolfsberg, Brickebacken och Oset där vi stannade en stund för lite svalka.

Träsket är allt rätt vackert ändå. Glöm inte det ni som bor i 08 området. Vi har nog mer vatten drag här än ni kan tänka er!!!

Oj oj ännu mer mat skulle det visst bli. Lite grillat i trevligt sällskap. Rebecha, Johan och Annika. God mat gott att dricka. Trevliga vänner... Vad mer fattas? (Min cyklist som var ute på en 60 mils runda hade gärna fått närvara)

Värdinnan är hemlig!

God mat fick vi.... Nu hungriga vargar!


Jamen så det kan gå Rebecha efter 1 cider och för mycket aktivitet under dagen i värme.



Hem färden bjöd på en promenad trots att vi hade cyklar med oss. Varför?? Jo ngt så ovanligt som en punktering hade inträffat. Men INTE på min cykel denna gång utan på Rebechas. Men det gjorde inget för under tiden fick vi åtnjuta detta och se Ahlmarks ballong ta sig en tur över den klarblå himmelen. Det här önskar jag göra om någon mer gång. En frihets känsla som ej går att beskriva.

Söndagen blev en tidig morgon igen. Träff vid Ronny Pettersson statyn vid 8.30 för en gemensam cykeltur på 3 pers ut till Hampetorp och tillbaka.

Bevis för att vi verkligen hamnade vid Vinö färjan! Varmt kan jag säga att det blev. Men ändå trevligt. Trots att jag drog på i ett för högt tempo till att börja med innan jag sansade mig =) Förlåt grabbar var inte meningen.

Lite vätske påfyllning vid Hampetorps camping och en glass gjorde susen.

Ett stopp vid Sköllersta fotbollsplan i skuggan var inte helt fel. Lennart och Johan pustar ut.

Lennart och författaren pustar ut också.

Rundan blev på ca 8 mil och det var skönt och trevligt även om det var lite för varmt. Bara man dricker så går det mesta bra.
Passade sen på att åka ut till Rosta rest Goddagens och käkade lite där. Måste ju se vad svärsonen håller på med. Tog sen en promenad med Hampus, hunden hem i värmen. Vem som blev tröttast vet jag ej.

Nu ska jag åka och hämta hem Rebecha som varit och badat.
Kommer garanterat att bli en tidig kväll. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar