måndag 2 augusti 2010

Några dagar på Åland v30


Så är vi då äntligen på väg till Åland igen. Underbart ska det bli. Så fritt så skönt. FRIHET kallas det.

Jag har faktiskt lärt mig att åka båt och lurar min fiende åksjukan så gott jag kan. Eftersom plåstren var slut så fick det bli akupunktur armband. Fungerade skapligt faktiskt!

Lite naturbilder från båten via Ari´s mobil.

Hej o hå här möter vi oss nästan själva.

Liten båt......

Stor båt

Natten mellan onsdag och torsdag

Nu kommer lite naturbilder, håll till godo...


Ringde till min kära faster Britta på morgonen och fick veta var vi hade varit när vi var små. Det visade sig vara på Kattnäs camping och vi hittade dit.


Här kände jag igen mig när det gällde camping platsen. Lite nostalgisk blir man allt.










Ålandspannkaka var jag tvungen att ta

Från receptionen







Vi åkte sen vidare till Stallhagen. Ålands egna ölbryggeri.




Hemma vid stugan blåste det ordentligt


Lite goda hallonbilder


Krusbär

Vinbär


Våra cyklar

Jag tog bilen för at få lite egen tid och Ari tog cykeln upp till Godby och Uffe på Berget där vi möttes för en fika. Här finns det lite historia begravd.



Puss puss i blåsten!

Jomala vackra kyrka

Vi var bjudna på grillkväll hos Jörgen och Saga senare på fredags kvällen.

Saga hade plockat fina blommor

Herrarna drack läckert rött vin

O vi tjejer busade lite i farsans stövlar

Grillen är färdig att användas

Dukningen är snart helt klar


Oxfilé som grillas och studeras ordentligt

Vi var lite tidiga när vi skulle med färjan sen på kvällen så vi hann med lite äventyr i Mariehamn först. Hittade en utsiktspunkt där man kunde se ner över hamnen. Mycket vackert!


Oj titta vad jag hittade! Någon satt och fotograferade!





Vi åkte sen ner till stora båthamnsområdet och här under kommer nu en hel del knepiga knutar som alla kan öva på!













En mycket vacker gammal båt!


Det fanns en del gamla härliga bilar att se också.
Nu är vi hemma igen på fastlandet och har nu tagit oss till Sthlm och vidare till Örebro igen!

2 kommentarer:

  1. Blir paddelsugen av vattenbilderna, både de spegelblanka och de stormiga. :)

    SvaraRadera
  2. Visst är vatten lite förtrollande?

    SvaraRadera