fredag 13 augusti 2010

Ålandsresa igen 10-13 augusti

Kan man annat än njuta av en sån här frukost. Sol och tyst och lugnt. Bara havet som skvalpar mot stranden och fåglarna som låter. Det blir inte direkt en stress frukost i såna här lägen. Man njuter bara.

Jag fick en egen dag på Åland då Ari var tvungen till fastlandet igen för en läkarkontroll så jag tog cykeln in till Mariehamn och sen ut till bron mot Lemland för att lägga mig en stund i parken och läsa och ta det lugnt med lite drickbart och munkar.

Tyvärr Marie T så var glasskiosken stängd så det blev ingen lakritsglass för min del. Hade gärna testat en annars. :D

Tittut bakom trädet. Här satte jag mig för att njuta och hade börjat duka upp för några timmars avkoppling men vad händer då? Jo myrinvasion! Myror överallt!!! Här gick det iinte att sitta kvar så det var bara att dra sig upp från sittande läge och skaka av alla kläder. Typiskt!

Lite bilder från udden i alla fall innan jag gav upp helt och cyklade tillbaka till stugan.

En båt som kommer in och som ni ser så får dom öppna bron en stund för att den ska kunna passera med sin höga mast.


STannade vid Önningby museum bara för att fotografera lite.



Nu tillbaka vid stugan. Lite vågat att placera solstolen med så små marginaler. Kanske ramlar i vattnet men men... Solen var ju åt det hållet så vad ska man göra?



Som vanligt så måste man fotografera Ålandsstenarna.

Torsdagen blev en cykeltur för att testa alla saker som bytts ut på cykeln. Här är vi nu vid en kyrka och statyn på von Knorring.


Von Knorring museum


Här lämnar vi nu Hammarland

Tillbaka vid stugan så kan man fotografera lite naturbilder.


Kvällen blir en njutning av kräftor efter att ha haft härligt trevligt besök av Jörgen och Carina med 2 söta tjejer.

Vi har gott om tid innan vi ska äntra båten så vi hinner lite mer fotografering och promenader. Nere vid skeppshamnen hittade vi en liten kyrka och härliga båthus.

Mysig kyrka.

Härligt skön träeka




Njutningsfullt



Inne i kyrkan



Tack för 3 underbara semesterveckor även om vi bara fick några dagars sol!



Njut njut njut

Detta fartyg är till salu!

Vacker ö och stuga mitt ute i skärgården. Kolla på balkongen där står det en man!

Stilbild!

Nu lämnar vi skärgården och ger oss ut på öppna havet. Nu ska vi njuta av resten av resan. 1 vecka kvar och Ari lämnar Sverige i solen. Han ska till Italien och cykla 160 mil!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar