fredag 21 juni 2013

Vätternrundan 14-15 juni

Frukost nummer 1 dags. Banan, proteindryck och en flaska med kolhydrater. Njae inte alltid så gott med kolhydrater. Resten är väl okey.
Dags att ge sig av ner mot Motala igen då. Vädret ser lite sådär ut och risken för regn är stor. Men men det är bara att bita ihop och trampa på oavsett väder.
Kul, spännande och lite nervöst då det blir enbart nattkörning. Start kl 20.10 ikväll.

En tur upp på torget såklart för att hämta ut nummerlappen och ett par linser till mina solglasögon som jag hade beställt. De ska vara de bästa man kan ha för att växla mellan ljust och mörkt. Kollade in en annan hjälm förra veckan också så det fick bli en sån också. En Bontrage hjälm då jag får ont av min Limarhjälm men har nu upptäckt varför då Ari har en likadan och vi har inte samma vaddering i hjälmen. Måste jag fixa till så jag kan ha min lättare hjälm också.

 
Lite kul med Crescent cyklarna som hela familjen kan ha likadana. Tittade på de små till Timothy, Ella och William. Det vore riktigt coolt för dom att ha likadana. Sen kan mamma och pappa ha likadana.
Ja vi får väl se vad man kan åstadkomma.

Äntligen i mål efter 300 körda mil med illamående redan innan första depån pga magsyra men det fick lösa sig. Riktigt hårda motvindar ner till Jönköping och lika vidriga sidvindar resten av vägen. Det var kul och en ny erfarenhet att köra nattetid. Tyvärr inte så många klungor som passade min fart men det var trevligt efter vägen.
Startade med Lars Carlström och Bengt från Göteborg men tappade dom efter vägen då de hade fått lite problem.
Vi kom i mål alla och jag är nöjd med tiden 11.48. Såg sen att vi hade haft exakt 1 timmes stopptid efter vägen. Lite massage och nässpray i Hammarsundet var inte fel att få av Citygruppen som fanns på plats.
Gröten i Jönköping var mumma och Lokavattnet jag hittade i Fagerhult gick inte av för hackor det heller.


Undrar hur jag haft hjälmen under vägen... Ser ut som om den halkar av men det var den nya hjälmen och första gången jag körde med den och även första gången med keps under för att behålla lite värme under natt timmarna.
Johan fanns på plats vid målet och det var skönt och kul att hitta någon man kände igen. Han hann dessutom fånga några bilder i farten.

Efter målgången hittade vi en annan BH cykel från Tyskland.

Ännu mer kändisar. Renee och Mattias dök också upp vilket gjorde mig riktigt glad. Hittade den här bilden på www.corren.se
Såg en man som smög runt och fotograferade lite. Lite trött känns kroppen här men som sagt var så är jag så nöjd med det jag gjort med hjälp efter vägen från Ari.
Det blev några timmars vilande sen på en gräsmatta där Lars o Bengt hade sitt tält. Först blev det en MacDonalds med Johan, Renee och Mattias innan vi for till tältet.
Tack ni fina som var där och kollade och tog emot när jag kom i mål. Det betyder en hel del.



Det blev några stopp på vägen hem sen men det var svårt att komma i säng ordentligt och sova sen. Kroppen var fortfarande uppe i varv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar