fredag 21 juni 2013

Några dagar i Nora bla 7-9 juni

7e juni:
Tog ledigt klämdagen efter Nationaldagen då det kunde passa att hitta på lite trevliga saker.
Varför inte besikta bilen kl 6.40 tex när man är ledig? Gör ju inte så mycket när man nu fick rena papper och kan köra i nästan 1 år till innan det är dags att våndas.

Planerna var väl att hämta de små i Nora från dagis och hinna umgås en hel del med dom själva och hitta på något bus men så blev det inte då pappa skulle hämta dom istället.
Bara att rätta in sig i ledet och göra något annat.
Ja men varför inte laga punktering på min första racer så dottern kan fortsätta cykla och inte skylla på att hon har punktering. Längtar tillbaka till den här cykeln ibland då det var min första racer.

På taket sitter min 3e racer. Nummer 2 skulle med på Tjejvättern ( dagen efter att den här bilden togs).

Lovar att jag svor många ggr under tiden när jag skulle laga punkteringen. 3 punkteringar senare insåg jag att fälgbandet hade pajat vilket orsakade smällarna.
Ner till cykelaffären i Nora för andra gången och köpa ett fälgband den här gången då jag tidigare hade varit där och köpt slangar.
Nu blev det så fint så fint men då hann alla komma hem innan jag var klar. Fick pumphjälp av Timothy som hjälpte mormor.
Ella hade varit till doktorn och fått en spruta så hon var så nöjd med lite godis i fickan.

Blev bjuden på en Mojito på kvällen med mörkt gin.

En trött nyduschad tjej som snart ska krypa i säng.

8 juni:
Väl hemkommen från tjejvättern så hjälptes Ella och jag åt att fixa salladen till maten. Hon skalade gurkan så bra så det slapp jag. Duktig tjej.

Här är min natt/sängkompis på soffan. Lizzie snarkar ibland värre än Ari.


9 juni:
Rambo var lite hungrig på morgonsidan.

En promenad ner till Strandstugan på fm och båda barnen cyklade själva. Även Nora är vackert nere vid Kvarnen.


Timothy är koncentrerad och älskar att cykla. Slänger av sig jackan i korgen och trampar på.

Det sa bara svisch så hade Ella lärt sig cykla utan problem. Lite svårt att komma upp på sadeln bara men det fixade hon också under vägen så nu är hon självständig på cykeln. Bäst att se upp när hon kommer farande.
Stödpinnen bak ska bort och sättas på Timothys cykel istället.




Hela familjen samlad vid bordet.






Tack Ella och Timothy för de här energitimmarna. Mormors guld.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar