onsdag 5 juni 2013

23 maj en snabb visit i Ystad

Jag hade turen att få åka till Ystad och ha en utbildning. Så många år sedan jag var där men självklart lika vackert även nu. Det blev till att gå upp riktigt i ottan för att hinna med alla tåg. Snabba kast var det då vi skulle hinna med så mycket som möjligt på kort tid. Framme runt 13.00 och strax efter 16 skulle tåget gå tillbaka.





På hemvägen blev det lite struligare med tågen. Byte i Malmö där det inte fanns utannonserat vart tåget skulle gå ifrån. I absolut sista sekunden egentligen några sekunder på övertid så hittade jag och en annan resenär rätt tåg. Vi blev uppslängda på tåget av värdinnan och sen fick vi leta oss fram till rätt vagn. Puhhhh kunde ha blivit fast i Malmö vilket jag inte hade tid med. Hade ju viktigare saker för mig på fredagen och helgen.
Nästa byte var i Mjölby vilket bara skulle skilja ca 20 minuter men det blev till slut 1 timme och 20 minuter. Kallt blev det också då solen gick o lade sig vilket jag också hade velat göra.
Tåget kom till slut och vi äntrade Örebro station strax efter 22.40.
Blev upphämtad av Ari, skjutsade ner honom till familjen Wiik och körde själv till Oxhagen för att sova några timmar på soffan hos Johan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar