lördag 7 november 2009

Första veckan i nov 2009

Nu är vi redan inne i november. Året går fort. Det innebär också att vi får snön när som helst! 4 nov började det snöa och inte trodde jag väl att den skulle ligga kvar till morgonen därpå.....

så döm om min förvåning när jag kom ut och skulle ha bilen på torsdags morgonen och det såg ut så här!!!
Okey okey okey, den låg inte kvar senare under dagen men den fanns ju där under ett dygn i alla fall. Man kan väl få glädjas även under kortare stunder??

Äntligen fredag! Fick förfrågan om vad jag skulle göra av en arbetskamrat och vi kom överens om att vi skulle ses på stan för en öl skapligt tidigt på kvällen. Vi skulle mötas vid konserthuset. Lite småduggande men varmt och skönt. Konserthuset i regn och mörker.

En VACKER staty utanför fångade mitt intresse

Vilken vacker fläta och en underbar detalj i denna staty
Vi gick till Clarion först men där var fullknökat totalt. Inte en sittplats i sikte.
Vi gick vidare till Lilla Örebro

Helmysigt place och trevlig personal. Tack Robban med personal! Annichen skickade sms att hälsa Robert, det är han som ser ut som TinTin......

Ingela och jag hade en heltrevlig kväll där och plötsligt var klockan 21.30 och dags att ta sig hemöver. Tack för den trevliga kvällen!
Johan kom och sov i Rebechas rum. Han hade varit på bio med en kompis och lördagen skulle bli en promenad först sen skulle han vidare till Kumla i alla fall.

Lördag morgon tog vi bilen ut till Gustavsvik för Johan hade planer på att simma sen. Jag avstod den här gången.

Vi tog en promenad sen från Gustavsvik över mot Äventyrsgolfbanan där jag var tvungen att fotografera lite.

Mini Kungsstugan där man kan slå bollar under öppet tiderna.
Äventyrsgolveh hittar du här

Trollet Marie Berg

Tänk att få med HELA svampen UTAN att hänga uppe i luften

Slottet är även här vackert

Tekniska kvarn från Karlslund

Till o med båtar finns på golfbanan

Ingången till Slottet är riktigt naturtroget


Kan vara svårt att putta rätt i hålet. Blir nog många bollar i graven tyvärr.

Oj tom slotts spöket har fått sin plats!

Vi gick vidare Gamla Vägen så vi kom ut vid brandstationen och sen tillbaka till Gustavsvik där jag lämnade Johan. Passerade då Örebros gamla vattentorn.....

Även här har det varit en minigolfbana och det var massor av folk här jämt. Tyvärr finns den inte alls kvar längre. Men minnen finns.

Fanns en sak jag verkligen VILLE göra under dagen och det var att gå tillbaka till den vackra statyn jag hittade igår kväll. SÅ det här är vackert staketfäste bakom konserthuset.

Bron vid Telehuset

SYSTRARNA heter den vackra statyn.
Stig Blomberg

Den ger värme och känsla

Vackra detaljer




Undrar vilka dessa systrar var?



Passerade ett litet ruggigt grått Frimis på hemvägen.


Nerikes Allehanda huset som ligger så vackert vid ån.
www.na.se

Här har vi Gamla Teatern som speglar sig i ån där hajarna dansar runt...

Här kommer Cyrano de Bergerac att spelas under en kommande tid.


Utanför Polishuset finns det en mycket spktakulär staty som jag har funderingar på vad det kan vara. Fantasi och allt som tillhör....
Nu är jag hemma en sväng och ska sen vidare till Annichen och Ella och käka lite mat, kolla ut bra fina bilder på Ella och sen kanske vi hinner en film.
Återkommer senare med mer info. Njut av dagen alla och se det positiva i det som sker istället för att sätta upp hinder och framför allt lev livet nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar