söndag 29 november 2009

1a advent

Advent betyder ankomst och under advent förbereder vi oss inför Jesusbarnets ankomst.

När första ljuset brinner
står julens dörr på glänt
då gläds vi åter alla att fira få advent.


Lite advents stämning försöker man få även om inte snön vill infinna sig utanför.

Nu bara 4 veckor kvar till ännu en jul

Idag är jag mållös av allt som händer. Livet är verkligen den största berg o dalbana som finns. Det går fort i svängarna men jag trivs. Jag är så glad för alla underbara människor som finns i min närhet. Tack alla för att ni finns och för att jag fått äran att träffa er. Jag vore inte den jag är utan er.


Adventstid
Adventstid kom till mitt ensamma hus,
jag sätter i staken ett sparat ljus.
Något ska ske bortom frostig advent:
jag väntar en gåva som herren sänt.

Den gåvan är av ett helt annat slag
än gåvor vi ger till varann var dag.
Öppna din tillstängda dörr i ditt hus,
så lyser i mörkret ett litet ljus.

Carl-Bertil Agnestig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar