måndag 5 oktober 2009

Sollefteå

När man jobbar hinner man inte ta så många bilder men lite blev det i alla fall. Igår när jag kom fram till hotellet efter en snöig bilresa mellan SUndsvall och Sollefteå så blev jag lite stressad.
Det fanns ingen på hotellet så jag kunde komma in. Ringde på en knapp vid dörren som var en jourtelefon men ingen svarade.
http://www.hallstaberget.se/
Hittade till slut ett telenummer så jag hamnade i Kalmar där jag fick en kod för att komma in och sen en kod för att komma åt nyckeln. På rummet fanns det i alla fall en riktigt god ost och skink macka och en flaska LOKA.
Rummet var riktigt trevligt i alla fall.

Här är en otroligt härlig tyvärr lite för mörk bild från hotellet kl 07.15

Vi tog oss ut till centrum vid lunch och fann denna hemska staty. Herrarna jag åt med hade ingen som helst aning om vad det var för staty...

Som avslappning efter jobbet så tog jag bilen för att ta en tur och hitta lite vackert att fotografera. Hittade en lång vacker bro som jag tog mig en kort promenad ut på för att ta lite bilder

En vacker stad i solsken

Visst är det läckra färger nu på hösten

Österåsens hälsohem

Fick även tips om att jag skulle åka och kolla vid ett hälsohem där det var vackert.
http://www.osterasen.com/

Den här bilden föreställer Suckarnas Bro

Vacker bild från en av utsiktsplatserna runt om.

Lite mossa i skogen

Små gubbar fanns i hela skogen byggda av stenar och kottar

Återigen vackra höstfärger


Baksidan på Hälsohemmet pryds av en enorm trädgård och även en kryddträdgård

Blommorna har inte riktigt gett upp ännu trots att det varit kallt och lite snö.

Så här ser huset ut från baksidan

Tillbaka på hotellet så fanns det 2 maträtter att välja på i buffén. Kyckling eller någon fiskröra. Det fick bli kyckling, mot mina principer...
Nu ska det bli sova för i morgon blir det packa och åka hemöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar