söndag 11 oktober 2009

Sollefteå - Stockholm

Sollefteå var en riktigt trevlig och vacker stad. Hit kan jag tänka mig att återkomma fler ggr. FIna platser att se och utforska och massor av fina cykelvägar. Kanske åka hit nästa år innan student dags... Hmmm vore ju en tanke...

Det var otroligt vackert inne på hotellet med en massa fina målningar och mysigt. Många plus och många minus. Beroende på vad man ska göra och vad man är ute efter förstås.
Den här fanns i ett litet rum utanför matsalen. Man nästan kunde känna hur det skulle kunna kännas att stiga in i det rummet och sätta sig där för en middag för två.

Vackert träd som man gärna skulle vilja följa upp till toppen.... Fanns i korridoren till rummen

Rummet jag hade

Målningen inne på mitt rum
Nu var det dags att ta sig hem igen. Först åka och jobba till klockan 16 sååååå.... dags att packa och lasta ut i bilen.
Jobbet flöt på riktigt bra och det här kommer att gå fin fint. Flygresan hem gick riktigt bra. Ut till bilen och sen mot Duvbo.

Gjorde någonting som inte var sådär jättebra för min nacke så jag blev liggandes sjuk några dagar med nackspärr och yrsel. När det hade gått över så blev det en tur med frisk luft. Denna vackra park fanns utanför Kista. Blir så glad när man ser att vissa kommuner gör ngt för de skattepengar som tas in.

Ljung är en vacker växt. Härliga färger i skog och mark och även i anlagda blomster arrangemang.

Här står vi vid en liten sjö. Precis rakt fram och till höger går vägen mellan E18 och E4. Mellan Kista och Rinkeby.

Höghuset vi ser här är från Kista centrum

Vi passerade på en kort cykeltur en motor bana. Lite kittlande magkänsla att hoppa som dessa på kullarna.

Vi tog en riktig skogstur på grusvägar och OKEY, Stockholm ÄR vackert!

Lite mer påklädd än annars på cykelturerna

Ett härligt mysigt fik hittade vi utanför Rotebro - Kalhäll. Det blev en skön dag med frisk luft. God sömn sen kan jag erkänna. Tack för den här dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar