torsdag 29 oktober 2009

En skön onsdag på cykel i solen

En del dagar är inte lik en annan dag.

Har inte lagt in Rebechas tatuering som hon gjorde i måndags. Födelsedagspresent långt senare men bättre sent än aldrig. Ängeln är ett minne för storfarmor och Andrea. Den är otroligt vacker. Vi har alla våra egna minnen.

Onsdag tog vi en skön uppfriskande cykeltur. Kallt var det men skönt. Tyvärr kunde inte jag slutföra den sträcka jag hade tänkt mig eftersom jag har en knuta på en nerv bak i axeln som påverkade mig alldeles för mycket i smärta.
Vi tog turen i alla fall via Eker, Närkes Kil till Garphyttan. Den här bilden är tagen vid vackra Frösvidal. Underbara höstfärger.

Det finns en liten damm / sjö i Frösvidal där det här är från ena sidan av vägen..........

Den här från samma sida

Här kommer en serie bilder från den andra sidan vägen som faktiskt är vackrast. Tänk att få bo i det vita huset. Vilken fröjd och känsla att få vakna på morgonen och ha denna utsikt direkt när man stiger upp.



Man kan inte annat än njuta av färgerna.

Än så länge är han glad.... Men han vet ju inte än att jag tänker strypa min del av sträckan till ca hälften. Vi fortsatte över Garphyttan mot Lanna men vek av mot Vintrosa och sen tog vi gamla E18 tillbaka till Örebro.
Det blev en tur på ca 6 mil i alla fall. Fika / mat vid Sanna kroa.

Senare på kvällen skulle vi hämta ut Rebechas tågbiljetter inför hennes Visbyresa torsdag. Hur som helst så under en av vändorna till kiosken så hittade jag en plånbok full med pengar och massor av kreditkort mm.
Efter lite letande i plånboken så kunde vi konstatera att ägaren var en av ägarna till en restaurant på vår gata.
Vi tog beslutet att gå in och förhöra honom om det var hans. Han blev väldigt tacksam för att vi återlämnade den med allt innehåll. Tyvärr ingen hittelön.

En tidig morgonbild på väg till jobbet torsdag morgon. Återigen en bild från nya rondellen vid Rejmes. Tagen ca 07.00

Kunde inte motstå frestelsen att fotografera himmelen åt andra hållet också. Även idag blev det en fin dag men inte riktigt så solig som igår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar