måndag 11 maj 2009

Fina bilder från Kvarntorpshögen bla 1 maj 2009


447 trappsteg upp då får man en otroligt vacker utsikt men man är trött i benen vilket det är värt.


Den vackra kyrkan är gjord i armeringsnät


Lite läckert blir det när det blir spegelbild


Nu ska jag snart göra som Kronblom men först ska jag skriva lite om helgens äventyr.

Ja som ni förstår så har jag nu inte hunnit skriva igen men det får alla vänja sig med. Har varit i Stockholm och haft en underbar helg.
Lördagen gick i cykelns tecken kan man säga. Trodde nog inte det när jag vaknade 2 ggr på natten av en otrolig huvudvärk och regnet smattrandes mot fönster rutan.
Klockan 11 gav vi oss av mitt hjärta och jag mot för mig okända äventyr och med tanken : Ska jag verkligen orka detta??
Fråga mig inte riktigt VAR vi åkte men jag vet att vi startade i Sundbyberg för vidare färd genom Täby mot Rimbo. Så långt är jag med. Utan min draghjäkp och spårmaskin genom vindarna hade jag gett upp och vänt tillbaka UTAN att riktigt veta var jag var eller helt enkelt tagit telefonen till hjälp. Tack för hjälpen!!!
Trodde ett ögonblick att Blåkulla verkligen fanns och att det var nära dit för jösses så det blåste.
Fika stunden i Rimbo kunde inte komma lägligare. JÄTTE gott med lite Cola och macka. Mums mums mums....

Vi köpte med lite wienerbröd och visste att ett stopp till skulle vi i alla fall ha. Vi skulle till Jenny och cyklade vilse ca 8 km. En kort brant backe i motvind och jag kvider fram: " Jag kommer aldrig att orka upp utan att gå! " Får då höra framifrån: " Gumman lägg i lägre växel och trampa på " hmmmm Vad gör man inte...??? Jo tar i så man tror man ska gå i bitar och när man då har näst lägsta växel i vad ska man göra sen när man knappt har styrfart och inte vet hur man ska komma av cykeln fastspänd med skorna i pedalerna??? Puhhhhh Det gick av ren idiotvilja att ta sig upp !!
Mjölksyran i låren skrek av smärta, men oj vad nöjd jag var att komma uppför backen.

ÄNTLIGEN framme hos Jenny och hennes tjejer. Fika... Gott gott gott... Chokladbit mums mums mums... Tack för den Jenny Annars hade jag inte motiverat mig för hemfärden.
Bara att sätta sig på cykeln hem igen och då få veta att det är NOG 5 mil kvar hem!!! Oj oj oj... Hela mitt inre bara längtade efter Cola... cola cola cola... SÅ det blev ett stopp vid en mindre lantaffär.
Återigen GOTT!
WOW vi kom tillbaka till Täby där jag kände igen mig. Jiiiihaaaaa jag hittar hem...!!!
Passerar en massa folk som antagligen ska ut och festa, det kanske man gör en lördagskväll om man inte är dum nog att cykla 16 mil i motvind !!!
Men hur som helst så behöver ni väl inte pissa på mig killar!!!!
En kille var tydligen väldigt nödig för det var såååå nära att han tänkte dränka mig med sitt pissande..... GRYMT !!!!

Äntligen hemma igen... Mat mat mat ... Säng säng säng... Sova sova sova....
Vaknade söndag pigg och fräsch! Det blev en promenad på kvällen när vädret hade bestämt sig för att bli vackert med solsken.

Nu måndag natt och jag har förflyttat mig med bil ner till Malmö. Kommer bilder och mer info under veckan. Håll till godo. Nu gör jag som Kronblom... Ska VILA !
Nattis nattis alla blogg läsare.






2 kommentarer:

  1. Visste du verkligen hur långt det var innan ni gav er av?

    SvaraRadera
  2. Ja jag hade allt fått den upplysningen =) Men INTE att det var så uppnosigt väder!!!
    Det var en underbar upplevelse efteråt ska du veta. Jag var så nöjd och GLAD!!

    SvaraRadera