söndag 19 augusti 2012

Sista blocket Casella Ligure - Nerviano


Sista blocket mellan Casella Ligure och Nerviano.

Sammanställning för kontrollerna kl 22.00 söndag 19 augusti ser ut som nedan.


Sammanställning måndag 20 augusti kl 19.04 med de 10 första i mål.


Etapp 17 - 18
Casella - Castellania 52 km
Kl 08.29 Nu vid sista kontrollen innan mål och nu VET jag att jag fixar detta! :)



Etapp 18 - 19 MÅL
Castellania - Nerviano 114 km
03.15  Johan Mölleborn och John Barkman kom i mål! GRATTIS till er.

(Kl är nu 12.38 och jag sitter här bara och väntar att Ari ska komma i mål. SMS eller kunna se det på Miglias hemsida. Men det borde inte dröja alltför länge nu. Nu är det viljan som styr farten och envisheten skulle jag kunna tro.
Ger en eloge till er som överhuvudtaget ställde upp på detta lopp!
Har man inte ens startat så har man inte ens försökt och har man försökt så har man gjort sitt bästa!
Ska bli skönt även för en som bara sitter här och smattrar på tangentbordet och kunna få släppa allt. Kanske få återgå till mina egna sysslor och mina bloggar och intressen.
Själv har jag bara sprungit Midnattsloppet under tiden och jobbat och röjt hemma för att badrummet ska renoveras när han har varit utomlands och solat och bara tänkt på sig själv och njutit av sin cykling so är hela livet för honom.... :P)

KLOCKAN 13.10 jag sitter på ett café och har ca 5 mil kvar till mål! 


Kl är 16.55 och JAG är gruvligt oroad att ngt hänt!
Någon annan som vet? 
4 timmar o 5 mil?????

Kl 17.33  passerade Ari målsnöret. Ca 3 mil extra men det hade han tid med. Är man trött snurrar man nog runt lite på måfå.
Skönt nu kan man släppa det här.

Jag tackar alla på Happy MTB för era rapporteringar som har kompletterat de jag själv har fått.

BRA jobbat alla  cyklister. Ni är gruvligt grymma!

Kl 20.15 Fick nyss samtal från Italien från en som hade slocknat efter 1 öl. Nu var det bara mat som gällde och vila och försöka låta bli att sitta på rumpan hur nu det ska gå till. Kände att nu var det ju gjort och det spelade liksom ingen roll om man kom in på 95 timmar eller 110 i det här läget. Viktigast var det att komma runt på den ursprungliga tiden och ändå överleva.
De får tydligen skjuts av en Italienare till Tyska gränsen i morgon och får stanna där till allra senast torsdag kl 15.00 då det är sagt att bilen ska vara klar. Sen får de försöka ta sig mot nordliga svalare länder.





Nerviano som i det här läget är efterlängtat för alla.

Det är inte alltid runt 30 grader varmt här heller. Så kanske en vintercykling skulle passa bättre? Välkomna i mål alla och ett stort GRATTIS och ni som inte tog er runt: BRA KÄMPAT!

Nu stänger jag bloggandet från 1001 Miglia Italia år 2012.
Återkommer med ev bilder senare när jag själv har fått dom till hands.
Tack o hej för denna gång!

4 kommentarer:

  1. Tack för rapporteringen. Och stor eloge och beundran till de som cyklade i denna bastuvärme. Låter som det varit oändligt mycket jobbigare än 2010 och det var jobbigt nog.

    SvaraRadera
  2. Tackar er på Happy för all rapportering också!
    :)

    SvaraRadera
  3. Stort Grattis Ari och ni andra också. Härligt kämpat!! Å Tack till dig Mona som uppdaterar oss nyfikna. Vila nu! Kram

    SvaraRadera
  4. Tack Marie. Du vet ju hur jag är. Kan inte låta bli att rapportera vidare och att försöka peppa det lilla jag kan från hemmafronten. Vet ju själv att det kan betyda lite i alla fall.
    Nu ska jag också vila från detta och fixa min egna blogg från Midnattsloppet.
    :)
    Kram till dig tjejen!

    SvaraRadera