söndag 19 augusti 2012

Kontrollerna Castelnuovo - Casella Ligure


Etapp 12-13
Castelnuovo Berardenga - Montaione 100 km

Kl 14.50 Nu är det hett som i en masugn. Etapp 12 är avklarad.
(Undrar bara var han är då men får väl svar snart)
17.10 Har snurrat i Siena i snart 2 timmar då kontrollen är lagd där man inte får cykla.
18.09 Hemlig kontroll Pori strax utanför Siena. Tydligen 40 grader idag. Snart kväll och lite svalare. 
Siena ligger vid markering 30 ungefär.
Kl 21.40 Har kommit till Montaione ca 1121 km. Avvaktar med slutspurt ett tag till ( som svar på Happy-tråden 
21.49 Den här jävla maten dom har. En torr macka med ost. Man cyklar typ 10 min på det. Försöker hitta ett matställe värt namnet. Maten har inte förbättras sen 2 år tillbaka.
22.37 Hittade ett pizzaställe. Tror jag fortsätter. Tar en powernap i ett dike om jag blir för trött. 
22.46 Tror jag skippar nattcyklingen. Ögonen går i kors efter pizzan. Fortsätter tidigt i morgon bitti istället. Har ju 12 timmar extra i tid så tiden borde inte vara några problem.
Värmen knäcker en sakta men säkert även om man dricker. Sen är maten ett stort skämt. Det är sista gången jag cyklar detta lopp. Har inte fått varm mat på ngn kontroll än.... slut på gnäll nu. :)



Etapp 13 - 14
Montaione - Castelnuvo Garfagnana 102 km
Kl 03.23 Nu har jag sovit. Dags för en torr brödskiva med vatten. Dagens första etapp är är 102 km.

Måndag 20 augusti
Kl 11.38 Kommit till Castelnuevo 1223 km efter 2 mils felkörningar.


Etapp 14 - 15
Castelnuovo Gargargnana- Aulla 54 km

Kl 12.25  Framme i Aulla. 1277 km. Varmt idag också.
12.32 Köpte smärtstillande och salva i morse på apoteket. Innan dess gick det inte att sitta pga sår som orsakats av värmen.
12.39 Jag kör solo och jag får se senare om jag sover eller kör allt i ett sträck.



Etapp 15 - 16
Aula - Deiva Marina 74 km
Kl 13.52  Sitter på ett café nu och har kört 18 km från Aula. Det är 38 grader varmt. Känner att det kan bli farligt att pressa sig. Har druckit 3 st 75 cl flaskor på 18 km. Det är helt sjukt varmt. Har aldrig cyklat i den här hettan förut. Givetvis är det motvind och det lustiga är att det har det varit sen start.
14.31 Nu har jag kört 25 km från Aula och vilar i skuggan. I solen är det outhärdligt. Kör en skvätt till.......
15.21 Snackade med en Italienare som passerade. Hans värmetröskel var passerad. Ingen är ute förutom några tokiga cyklister. Jag väntar tills caféet öppnar och kör vidare om 2-3 timmar när det blir lite svalare. 
19.29 Jag är i depå Deiva Marina. Kör vidare efter lite kort vila. 
20.50 Nu åker jag iväg. Utan en fungerande cykeldator. Verkar som om batteriet är slut. Får väl köra på känsla. 

21.30 ca (Pratade nyss med Ari live i telefon första gången på en vecka. Han lät okey och kände väl mest att asfalten studsade tillbaka med värmen. Han skulle köra nu så mycket han kunde under nattens svalare timmar. Var nog mest nervös över om batteriet i lampan skulle ta slut också för då blir det jobbigt. Nog för att han hade så han syntes men han hade inte ljus nog så han själv kunde se isåfall. Nöjd med gelen han hade köpt som hade hjälpt till att läka ordentligt.
Nu är det bara att räkna ner milen som återstår och tro på sig själv. I mål ska han och slutföra det här om inget oförutsett inträffar.)



Etapp 16 - 17
Deiva Marina - Casella Ligure 89 km
Kl 18.55 passerar herrarna Johan Mölleborn och John Barkman tidskontrollen i Casella Ligure.
23.00 Har kommit över och ner för första backen. Åker genom en större stad.
02.01 Har kommit fram till Casella Ligure.
02.04 Äter pasta banan godis melon. Benen känns hur bra som helst men rumpan är det värre med.
02.12 Sover här till ca 06.00



Tidskontroll Casella Ligure 1425 -1480 km avklarade enligt hemsidan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar