lördag 18 augusti 2012

Resan mellan Bolsena och Castelnuovo



Bolsena är en stad och en kommun i provinsen Viterbo, Lazio, Italien. Staden ligger vid Bolsenasjön, 10 km från Montefiascone och 36 km från Viterbo. Den romerska vägen Via Cassia följer Bolsenasjön en bit och sedan förbi staden. Bolsena har 4 240 invånare.
Bolsena gick under antiken under namnet Vulsinii.
Etapp 9 - 10
Bolsena - Pomonte 69 km
Kl 00.14 Framme i Pomonte. Nu blir det sova för min del skriver Ari. Vill inte vingla omkring när jag är så sömnig och det är en tuff etapp.

Etapp 10 - 11
Pomonte - Montalcino 73 km
Kl 04.29 Nu åker jag från Pomonte. Johan och Barkman stack vidare vid 01 tiden inatt utan att sova.
08.57 Framme i Montalcino. Sista backen var en riktig plåga i hård motvind. Värmen har inte riktigt kommit än som tur är.



Sammandrag hur passeringarna ser ut klockan 10.24 söndagen den 19 augusti. Man kan se att Ledaren har ökat sitt försprång ytterliggare 1 timme sen förra tidskontrollen.
Dessutom ser det ut som om fler och fler får kasta in handduken. Det var 288 som passerade vid första tidskontrollen, 265 st vid andra och vid den 3e som nu är stängd är det 216 som passerat.

Enligt uppgifter jag kan läsa mig till så har Nypan hoppat av inatt.


Etapp 11 - 12
Montalcino - Castelnuovo Berardenga 73 km
Tidskontroll 

Man kan läsa på Miglias hemsida att pga värmen så förlänger de sluttiden och ger cyklisterna 12 timmar extra att kunna slutföra loppet på.
Just nu även tekniska problem så de beräknar få fram resultat från kontroller runt 16.30.



Tidskontroll Castelnuovo Berardenga 1110 km

Kl 08.10 Passerar Mölleborn och Barkman Tidskontrollen Castelnuovo. De ser ut att vara på 23-24e plats!
Kl 11.40 passerar Ari Plats 50 om jag räknat rätt.

2 kommentarer:

  1. Kul med många inplanerade lopp. Det har jag med på agendan men nu ska jag rehaba mitt ben lite innan det är dags att dra igång löpträningen.

    Verkar verkligen vara en underbar resa du gjort med cykeln i Italien.

    Ha en fortsatt bra söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej
      Det är sambon som cyklar just nu ett lopp på 160 mil så rapporterna är live direkt från de sms jag får.
      Om jag ska cykla det loppet så får det bli på längre tid än dom gör det här på. Loppet är 1600 km och de försöker klara det på 100 timmar!
      Det gör inte jag :)
      Ja det här med löpning är ett stort problem när inte ben och fötter vill vara med.
      Jag försöker löpträna och sprang midnattsloppet igår. Idag har jag så ont i vänster fot så jag skulle kunna kapa av den. Tog en promenad nu på 8 km och värken släppte av lite efter 2 km. Hälsenan som bråkar lite för mycket. Blir lätt stel - trött.
      Lycka till med din Rehabträning nu!
      Tack för att du tittade in och skrev lite.
      Ha en finfin kväll du också!

      Radera