tisdag 21 augusti 2012

ComAround Midnattsloppet Vi kom runt 18 aug

Lördagen den 18 augusti
Jaha så kom då den här dagen när man undrar vad man gett sig in i. Midnattsloppet var loppet alla laddade för och pratade om. Jag fick en plats på omvägar då det blev en hel del avhopp på jobbet i sista stund. Spännande att få springa loppet alla snackar om. Men helt plötsligt kom jag på att det var ju för tusan 1 mil!
Men så what! Det är ju inte förbjudet att springa heller.

Började dagen med att åka och fixa till mina naglar.


Åkte sen direkt hem för att packa ut saker i bilen och tömma en del av förrådet för att åka till Västerås och möta upp Rebecha som hade gjort en blixtvisit via jobbet till Örebro och sovit över hos Annichen under natten. Nu på väg tillbaka till Östersund igen med jobbar bilen.


Det blev uppladdning med Burger King mat! Kanske inte det bästa men bättre än ingenting.
Sen blev det hem och försöka att ta det lite lugnt en stund. Jag är ju inte van att vara ute och ta en löprunda på natten. Lite annorlunda. Det var bara att packa det man skulle ha med sig och ge sig av med T-banan till Fridhemsplan för att byta till den gröna linjen. Hoppa av vid Gamla Stan och på den röda linjen som tog oss till Zinkensdamms IP.
Träffade på Hanna vid Slussen och tog följe med henne därifrån.

Här är Peter vår chef i full fart med att snöra skorna.
Laddade till tänderna var vi alla också då vi på fredagen laddade med Rödbetsjuice och lite annat tillbehör. Hälsokostgodis med rabarber bla. Tack Lotta!! Var ju tvungen att köpa 2 flaskor på hemvägen!

Per-Kristian (PK), Magnus och jag själv försöker komma i form. Vissa med kaffe!
Daniel och Hanna
Per

 Alexander

Daniel, Alexander, P-K, Hanna och LiseLotte och vi ser alla ut som Smurfar!

 Här är det lite peppsnack inför och vilka startgrupper alla hade.
 Här är Karin i full fart med att studera startkartan för att hitta rätt till sin startgrupp. Karin som alltid ställer upp på sena inhopp när det gäller löpning. Tack tjejen du är en pärla att lita på. Alltid lika kul och peppad blir man.

Jomen här är vi fd kollegorna!

PK, Peter, Björn, Magnus och Magnus

Vi kan vi vill och vi genomför detta. 
 
Här är ComAround maskoten Michael som sprang riktigt bra med en tårta på skallen dessutom.

Riktigt trevligt lopp och stolt och nöjd är jag efteråt också. Hoppas det finns möjligheter att genomföra det här nästa år igen. Måste erkänna att jag har ingen aning om var vi sprang. Hade fullt upp med att se var jag satte fötterna. Lite olustigt med kullersten och trottoarkanterna men man får ta det försiktigt.
Ni som inte testat detta ännu rekommenderar jag verkligen att testa. En helt annan upplevelse. Fest hela vägen. Fanns nog inte en meter där det inte fanns människor.
Underbart!
Resan hem var lite mer kaotisk. Tunnelbanan hade självklart kaos som skulle ta han dom ca 20 000 löpare plus andra människor vid samma tidpunkt.
Extrabussar sattes in så man kunde ta bussen till Fridhemsplan istället och hoppa på rätt linje direkt. Det tackar vi SL för.



Bra löpning och man kan se de punkter där jag fick gå lite snabbare i backarna istället. Med andra ord NÖJD!
Tack ComAround för att jag fick hoppa in o ta en plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar