söndag 5 augusti 2012

1a veckan i aug. Löpning och cykelturer

Nu har jag äntligen fått tag på de skor jag drömt om ett tag. De fanns i Örebro på Intersports citybutik med rätt strl. Bäst att handla på Intersport så man får garantin att testa skor i 30 dagar även utomhus!
De är underbara att springa i och det kändes inte att jag hade dom på fötterna. Superlätta och fötterna höll utan alltför mycket smärtor.

Slava och jag var till Djursholms slott och hade utbildning på torsdagen och vi avslutade med lite pasta på Vapiano Gamla Stan. Väldigt hungriga var vi så det försvann ganska fort ner i magen. Gott gott.


Fredagen hade jag tagit semester för att gå till läkare för röntgen på Sophiahemmet och sen för att träffa Rebecha som kom med flyg till Arlanda från Turkiet. Tanken var att ev cykla dit och säga hej och sen ta en längre cykelrunda  och även använda helgen till löp och cykelturer.
Det blev lite ändrade planer så jag packade bilen och körde mot Nora efter att ha träffat 4 st bruna pepparkakstjejer på Arlanda.
Uträttade en del ärenden i Örebro innan jag åkte vidare mot Nora. Sprang på denna fina underbara American Akita hund som hette Asta.

Hungrig som få så fick det bli sushi på East West. Nice!

En som väntade när jag kom var i alla fall Rambo! Det var helgens "hemmasällskap" då husägarna var i Göteborg på semester. Fredagen blev lugn och skön med bara en massa slappa i soffan.

Lördag, vaknade med lite skallevärk men lade mig för att sova lite till och vaknade sen 11.30 pigg och vaken. Efter ett uppiggande samtal med Pia på telefon så fick jag dessutom energi för att  ge mig av ut på en löprunda.
Det blev en runda som blev terränglöpning och promenad när man skulle klättra överallt. Sprang naturligtvis lite vilse i skogen vid Marstrandshagen men kom rätt sen.
Bilden är från en plats där vi gick med hundarna när de var valpar och här byggde vi agilitybanor åt dom.
Kom sen ut på grusväg och då gick det lite lättare att springa hela vägen.
Karta och tider finns längre ner.

Väl hemkommen från löpningen så pustade jag ut lite och bytte om till cykelkläder. Tog sen en fin runda via Ås, Striberg, Klacka-Lerberg, Tjurskallen, Öskevik och stannade här vid Siggebohyttan för att ta en dricka.
Lika vackert som vanligt när solen skiner.
Längtan efter dessa pplatser och vägar finns alltid.




Väl hemma och efter dusch och tvätt av kläder så kom vi fram till att Pia skulle inte klara att åka till Jacobs Loge och dansa till Jannez pga hemsk huvudvärk så det blev grillat istället i familjens sällskap nere hos Pia och Uffe. Jonas, Patrik och Emma var också på plats.

Visst ser det läckert ut? Mums så gott det var och mysigt att kunna sitta ute en kväll och äta.

Tack alla fina för att jag fick komma och grilla med er!


Lördagens löpning i skogen




Lördagens cykelrunda Siggebohyttan


 

Sent på kvällen när jag kom hem från Pia och Uffe så fick jag sms från Renée som undrade om jag var i Nora och om vi skulle ut och cykla på söndagen. Självklart!
Renée kom och vi sadlade våra racers och tog vägen mot Yxe, Lindesberg, Siggebohyttan, Born och Hagby ängar.
Johan kom och mötte upp i backen vid Siggebohyttan men tog sen följe med 2 herrar som kom och körde om oss.
Tack för ännu en fin dag och en skön cykelrunda. Sen blev det dags att packa och bege sig mot huvudstaden igen.



 

Mina löp och cykelmål kankse går att förfina lite men jag tror tyvärr inte att jag når ända ut. Men vad gör väl det? det finns fler dagar och det finns framför allt massor av annat att göra också :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar